Hej,

Tvättade precis terassen med terasstvätt. Medlet är frätande och när jag spolade bort det med högtryckstvätten skvätte detta upp på nedre delen av fasaden.

Nu är jag förbannad på mig själv att jag inte upptäckte detta i tid. Vi ska måla om fasaden nästa år, går det att måla över dessa fläckar eller kommer de fortfarande synas efter detta? Eller måste jag byta plankor?

Tack på förhand
Mvh
 
Glömde bilden
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det blir fint när ni målat om......inget att oroa sig över och framförallt inte oroa er över att ni behöver byta fasad :)
 
Tvätta terrassen är inte det ett helt onödigt påhitt? ...ja om den inte är angripen med mossa eller annan påväxt. Har också hört att man inte ska tvätta terrasser med högtryck vilket jag gissar du gjort, eftersom man pressar in massa vatten trät = obra. Räcker väl med lite handkraft - en piassavakvast, i värsta fall med lite varmt vatten o såpa. Frätande vätska?! Låter som ni försökt ta bort nått väldigt knepigt. Panelen behöver inte bytas.
 
Terrasstvätt är ett grovrengöringsmedel som man tvättar med för att få bort gammal olja eller lasyr innan man lägger på nytt (och då tar den förvisso bort eventuell mossa också).
 
Tack för svaren. Man lär sig av sina misstag, kommer förmodligen aldrig att använda tralltvätt igen. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.