Hej

Är på jakt efter en dubbel altandörr med riktigt (assa)lås, som går att låsa från båda håll. Det ska vara en fönsterdörr med spröjs, typ 16 fönsterrutor. Helst trä. Ytterdörr går såklart också bra, men jag har inte hittat någon med glas hela vägen ner till golvet.

Tips?

Har hittat sparfonster.se men känner mig lite osäker på dem.

//fial8
 
Har du kollar runt på de stora fönstertillverkarnas hemsidor, det är en par-dörr som letar efter.
Det finns t.ex. Elit-fönster som har ett stort sortiment.
Sedan finns det de som gör vad du frågar efter i större skala, t.ex. RM snickerier.
 
Ja, pardörr heter det såklart. Jag har kollat men oftast är det inte fönster hela vägen ner. Det är fint som ytterdörr men som altandörr tänker jag mig ner glas ner till golvet. Bättre ljusinsläpp och så och passar även bättre vårt lilla egnahemshus. Men det är klart, det går ju tänka om kanske :)
 
Alla svenska fönster/fönsterdörrtiklverkare har pardörr som är helglasade i sitt sortiment. När du beställer talar du om att du vill ha cylinder både invändigt och utvändigt. Många gånger kan du beställa cylinder efter dina befintliga nycklar i huset så att du inte får ytterligare en nyckel att hålla redan på.
Tänk även på att välja vilken dörr i en pardörr som skall vara aktiv/gångdörr.
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
I oktober lanserar Swedoor sin nya säkerhetsklassade altandörr och ytterdörr i trä, vilket man är först i världen med att uppnått skyddsklass RC3. Se Swedoors pressrelease från maj 2014. Sök den på Swedoors hemsida där all info finns!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.