Tjena!
Vi ska bygga ett hus på TotalEntreprenad till hösten men har fått besked från tilltänkt KA att han inte kan ta jobbet.
Har svårt att hitta en ersättare.
Någon som har byggt i Lerum det senaste och kan rekommendera?
Tips på hur jag hittar en bra KA annars?

Vänligen

Jonas
 
Hej Jonas,

Vi skall också bygga i Lerums kommun. Vilken hustillverkare och vart i Lerum skall ni bygga om man får fråga? Vi har fått en KA från vårt husbolag som vi skall kolla. Kan återkomma om han verkar bra?

Med vänlig hälsning,
MO
 
Så kul!
Vi ska bygga ett vårgårdahus i Drängsered, Floda.
Återkom gärna när du kollat.
Vilken husleverantör har ni?
 
Trevligt, då kanske vi kan utbyta erfarenheter, tips och idéer :)
Eksjöhus i öxeryd....
Har ni totalentreprenad, lagt till något, beräknad kostnad?
Jag återkommer ang KA..
 
Jag är väldigt nöjd med snickaren som byggt vårt hus i våras, han har sagt att han vill ha mer uppdrag som KA. Är säker på att han också är en duktig KA. Ta inte husleverantörens, onödig risk för jäv.
Rekommenderar Patrik på Nordbygg i Mölnlycke.
 
Halkade in på den här tråden då jag själv är på jakt efter en KA i Umeå. Kunde dock inte låta bli att läsa er tråd då jag är från Lerum, t.o.m. Öxeryd. Roligt att läsa att du ska bygga där DjKool! :D Var i Öxeryd om man får fråga?
 
Hej Emmy,

Det är vid helgesåsvägen om du vet vart det är? Vilken slump om man säger så, precis som vi hittade det området och funderade på att bygga hus. Har du något att säga om området eller andra tips så får du gärna skicka pm :)

Du har flyttat till norr och jag till söder, lite roligt med i sammanhanget.
 
Yes, det vet jag vart det är :) Spenderade mina första 16 år på Lilla säteråsvägen :) Har alltid gillat Öxeryd och har fortfarande bekanta där som vi umgås med när jag är nere och hälsar på familjen, superfint område med härliga sjöar :D
Lycka till med bygget!
 
DjKool skrev:
Hej Emmy,

Det är vid helgesåsvägen om du vet vart det är? Vilken slump om man säger så, precis som vi hittade det området och funderade på att bygga hus. Har du något att säga om området eller andra tips så får du gärna skicka pm :)

Du har flyttat till norr och jag till söder, lite roligt med i sammanhanget.
Ifall det är den tomten jag tror, så är det bara att gratulera, du kommer få världens bästa granne.
 
Lite nyfiken på bygget, kommer det att komma igång inom kort?
 
Hej Patrick,

Ser att jag missat att svara på en del inlägg här bla ditt :/

Det blev inget bygge i Öxeryd:/ Vi fick tyvärr inte bygglov så köpte hus i Lindome.

Mvh
MO
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.