Hej!

Kan någon hjälpa mig med att sätta ord till några förkortningar som finns på en planlösningsskiss av ett hus jag är intresserad av. Eller ännu bättre... Ge mig en länk till en lista över förkortningar. Hittar ingenting när jag söker på det :(

Förkortningarna jag undrar över är:

I köket:
SK
(Står på en ruta som ser ut att vara bred som en lådhurts ungefär)
Övriga förkortningar i köket är: F, KS, DM

I tvättstugan:
IS
(Står i en ruta stor som ett städskåp ungefär)
Övriga förkortningar i tvättstugan är: VP, ST, TM, TT

Tacksam om någon kan tala om vad dessa förkortningar betyder.

/Jonny
 
SK = Skafferi
F = Frys
KS = Kyl/sval
DM = Diskmaskin

IS = ? Ismaskin? ::)
VP = Värmepump
ST = Städskåp
TM = Tvättmaskin
TT = Torktumlare
 
IS=Ismaskin  ;D

Ja, tanken slog mig också men jag tror knappast det  ;)
 
En jag undrar över är YV (i en tvättstuga), någon som vet?
 
::) YtterrocksVärmare? :-/
 
Hehe, är du heeelt säker på det? ;)
 
Ksund skrev:
En jag undrar över är YV (i en tvättstuga), någon som vet?
Kan det vara en förkortning för "yttervägg"? Men det borde ju inte behöva stå i ritningen. :-/
 
Nej, på ritningen är det är en fyrkantig låda brevid värmepumpen, inte en yttervägg, men tack för försöket.
 
::) YtjordVärme? :-/
 
IS = Installationsskåp, typ data, el, tele kanske är min gissning.

/pinebar
 
Japp! IS=Installationsskåp. Fick det svaret från hustillverkaren idag :)
 
Jag har en ny, BL, någon som vet vad det står för, det sitter i en vardera klädkammare på båda planen dock ej ovanför varandra... ::)
 
jessicaodanne skrev:
Jag har en ny, BL, någon som vet vad det står för, det sitter i en vardera klädkammare på båda planen dock ej ovanför varandra... ::)
Jag TROR att det står för backar/lådor, har sett det i klädvård också ;) liksom TP vilket jag tolkar som tvättpelare
LB-hus har IG i klädvården, vad är det? Samma som IS tro? Och G och GVF innanför skjutdörrar i hallen :-/
En djungel är det
 
IG i klädvården i vårt LB-hus är en "vanlig" garderob (fast för städsaker) (vad I:et står för vet jag inte).

G är en garderob.

GVF=GolvVärmeFördelare (där man kopplar ihop slangarna för den ingjutna golvvärmen)
 
morsan skrev:
[quote author=jessicaodanne link=1144696788/0#11 date=1144871907]Jag har en ny, BL, någon som vet vad det står för, det sitter i en vardera klädkammare på båda planen dock ej ovanför varandra... ::)
Jag TROR att det står för backar/lådor, har sett det i klädvård också ;) liksom TP vilket jag tolkar som tvättpelare
LB-hus har IG i klädvården, vad är det? Samma som IS tro? Och G och GVF innanför skjutdörrar i hallen :-/
En djungel är det[/quote]

Aha tack, låter bra att BL är något flyttbart, då vi hade tänkt att flytta väggen där denna står, då blir det inga problem:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.