jhenrikj skrev:
Dessutom är väl IF bara bra så länge inget händer....Har man t.ex. bilfösäkring hos IF så betalar de inte ut något om bilen blir stulen. Antingen så har du ny bil och då går den enligt IF inte att stjäla, eller så är den gammal och då vill ingen stjäla den så är det du som kund som försöker dig på försäkringsbedrägeri enligt IF....Minns inte om det var kalla fakta eller uppdrag granskning som hade uppe det är.
Det var PLUS som hade 2st fall uppe. Jag ska egentligen vara tyst då vi pratar om en konkurrent men just de inslagen var extremt vinklade och orättvisa.

Kunderna spyr ut sin sida av historien utan att försäkringsbolaget har möjlighet pga sekretess att svara. En hel del av kundernas historia framkommer inte och man kollar inte huruvida dessa kunder är blanka(svartlistade i försäkringssystemen).

Polisen som intervjuas som vittne är där i egenskap av privatperson då deras officiella presstalesman avböjer att uttala sig pga utredning gällande dessa ärenden

Mm mm men jag kan hinta men inte uttala mig fullt ut

Mvh Lorant
 
kinglolle skrev:
Det var PLUS som hade 2st fall uppe. Jag ska egentligen vara tyst då vi pratar om en konkurrent men just de inslagen var extremt vinklade och orättvisa.

Kunderna spyr ut sin sida av historien utan att försäkringsbolaget har möjlighet pga sekretess att svara. En hel del av kundernas historia framkommer inte och man kollar inte huruvida dessa kunder är blanka(svartlistade i försäkringssystemen).

Polisen som intervjuas som vittne är där i egenskap av privatperson då deras officiella presstalesman avböjer att uttala sig pga utredning gällande dessa ärenden

Mm mm men jag kan hinta men inte uttala mig fullt ut

Mvh Lorant
Att det ens ska behöva komma ut en vinklad historia tyder väl iallafall på att kunderna inte fått det bemötande de har förväntat sig....

Hos Trygghansa har jag flera gånger fått ersättning för det jag förlorat/förstört överfört direkt till mitt konto medan jag pratat med skadehandläggaren i telefon. Sen finns det skräckexempel på enögda skadehandläggare även hos TH det är jag fullt medveten om, men jag har haft turen att aldrig stöta på dessa. Tror mycket beror på vem som råkar ta emot anmälan. Vissa sätter kunden först, vissa sätter försäkringsbolaget först...
 
Ser en del kritik mot länsförsäkringar i den här tråden och kan bara konstatera att mina erfarenheter av LF är mycket goda. Nu har jag IOFS ingen villaförsäkring utan bilförsäkring men när jag har haft några skador har de alltid ersatt dessa utan något som helst tjafs och på ett mycket proffsigt sätt. Lätta att komma i kontakt med och försöker inte smita undan sin ersättningsskyldighet. Sist jag hade en skada som berättigade till stilleståndsersättning betalade de till och med ut en dag mer än jag hade yrkat. Och nej, det var inget misstag utan de beräknade antalet dagar frikostigare än vad jag tyckte mig ha rätt att yrka.
 
jhenrikj skrev:
Att det ens ska behöva komma ut en vinklad historia tyder väl iallafall på att kunderna inte fått det bemötande de har förväntat sig....

Hos Trygghansa har jag flera gånger fått ersättning för det jag förlorat/förstört överfört direkt till mitt konto medan jag pratat med skadehandläggaren i telefon. Sen finns det skräckexempel på enögda skadehandläggare även hos TH det är jag fullt medveten om, men jag har haft turen att aldrig stöta på dessa. Tror mycket beror på vem som råkar ta emot anmälan. Vissa sätter kunden först, vissa sätter försäkringsbolaget först...
Om vi säger såhär. Det finns inte ett svenskt försäkringsbolag som kunnat hantera de ärendena annorlunda och det säger jag som jobbar på en konkurrent. Jag kan förklara mer via pm men det betyder inte att jag lovprisar bolaget utan kritiserar bara just den artikeln

Mvh Lorant
 
Det där var väl intressant:

"Din hemsförsäkring


















Som medlem i Elektrikerna har du en stor och värdefull medlemsförmån, en fullständig hemförsäkring - KS 3101 som ingår i medlemsavgiften.
Till skillnad från en individuell tecknad hemförsäkring är den beloppslös. Det betyder att det inte finns några beloppsgränser för lösöre. Försäkringen gäller för alla som är folkbokförda på samma adress som du. I hemförsäkringen ingår också ett reseskydd under 45 dagar. "

Med tanke på att Folksam har en extraförsäkring just på Lösöre 50.000 som jag betalar för. Självklart enligt mina önskemål, men varför ha dubbelt om den ändå skall vara beloppslös!? Nej fanken heller!

Ngn som har Folksam via Elektrikerna och villa som nosat genom villkoren och kan säga bra eller anus?
 
subviking skrev:
Läste precis otroligt bra och intressanta ariklar kring villaförsäkring på [länk].
:rolleyes:

Du menar att du gärna skulle vilja passa på att göra lite reklam för en ny site utan något som helst innehåll. q(;^;)p
 
timmelstad skrev:
:rolleyes: Du menar att du gärna skulle vilja passa på att göra lite reklam för en ny site utan något som helst innehåll. q(;^;)p
Ja, man kan ju inte låta bli att undra var de "otroligt bra och intressanta" artiklarna hittades...
 
På den här högst verkliga sajten kan man faktiskt jämföra olika Villaförsäkringar. Det var till ganska bra hjälp för mig som är nybliven husägare och som ska teckna första försäkringen.
http://bankforsakring.konsumenterna...dshus/Villaforsakring/Jamfor-villaforsakring/

Lutar åt LF just nu, de ger ett bra erbjudande när det gäller både Villa och vår bil. Skiljer totalt 2kkr om året på bil + hus mot t.ex. TH.
 
Lustigt, Trygg-Hansa var hälften så dyra som alla andra. :O
 
Vi har precis köpt hus och funderar på var vi ska ha villaförsäkringen. Det lutar åt Netviq eller Länsförsäkringar, Netviq är 1000 kr billigare. Ovan finns många synpunkter om LF, men är det någon som har erfarenhet av Netviq eller Moderna försäkringar (som Netviq verkar vara en del av)?
 
H
Är på väg att byta försäkringsbolag.
Så jag tog fram dessa uppgifter, tog bara med de försäkringsbolag som var intressanta att jämföra med, även det bolag LF som jag är mycket missnöjd med.

Antal fall hos ARN, Allmänna reklamationsnämnden.

Trekronor (Swebank) 26 st 1987-2014

Folksam 4666 st 1976-2014

Modena 523 st 1984-2014

Länsförsäkringar 4688 st 1976-2014

Trygg Hansa 5679 st 1976-2014

Ica banken 70 st 2002-2014

IF 1125 st 1999-2014

Dina försäkringar 97 st 2005-2014



Länk för jämförelse mellan försäkringsbolagen:

http://bankforsakring.konsumenterna...ar/Om-hemforsakringar/Jamfor-hemforsakringar/
 
Vi har Moderna. Vi är hyfsat nöjda. En negativ sak är att de inte använder behöriga killar vid skada. Dvs de som nu skall reparera vårt badrum saknar våtrumsbehrighet. Det är dåligt. Vet dock inte hur det ser ut hos andra.
 
H
Jag skulle absolut kräva att försäkringsbolaget använde behöriga. Så oproffsigt!
Vad händer om du byter försäkringsbolag och de visar sig att det bli fel?
Visserligen är det väl Modena som får åtgärda eftersom de anlitar de obehöriga. Men ändå.
Jag skulle inte köpa ett hus där badrummen var gjorda av icke behöriga, vad skulle mitt försäkringsbolag säga om det blev skador?
 
H
Test
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.