hanse1 skrev:
Nu har min fars Indego klippt två gräsmattor som är förbundna med en transportgång. Efter lite justeringar av begränsningskabeln går klipparen perfekt. Den har klippt de två gräsmattorna på ett imponerade sätt och lämnat några få små oklippta ytor. Möjligen går den ut och klipper även dessa. Min bror som var skeptisk till min fars köp p.g.a. alla negativa omdömen ska även han nu köpa en Indego. Hade jag en större gräsmatta än mina knappa 200 m2 så hade jag också köpt en Indego. Nu får jag se hur Worx fungerar med den smala transportgången. Levereras från Classe i början på augusti.
Välkommen till den imponerade familjen.
Det är många som står på trottoaren utanför och har blivit imponerade
 
  • Gilla
WALL-E och 4 till
  • Laddar…
Waxinator skrev:
Idag fick jag tillbaka Indego #3 med ytterligare ett års garanti. Tillverkningsdatum är 2014-01-20. Jag känner direkt att motor infästningen är mycket stummare. Borta är det stora glappet i både motor som klipplatta som jag tidigare åtgärdade med 2½" spikar. ...
Efter knappt en månad och fyra körpass så är motorupphängningen lika glapp igen som på de två gamla. Inställningen för klipphöjden påverkar inte 4mm glappet. Klipplattan mullrar lätt igen av obalans och 2½" spikarna är åter på plats under röda vredet... :banghead:
 
Efter 5,5 vecka så fick jag idag tillbaka Indegon, eller ja jag fick ju en ny men iallafall. Jag har ingen aning om vad det innebär men jag ser att man ändrat till "Smart LI-ION+" batteri och att INDEGON har 5.9 0344 versionen
 
Eriksgatan
Waxinator skrev:
Efter knappt en månad och fyra körpass så är motorupphängningen lika glapp igen som på de två gamla. Inställningen för klipphöjden påverkar inte 4mm glappet. Klipplattan mullrar lätt igen av obalans och 2½" spikarna är åter på plats under röda vredet... :banghead:
Riktigt tråkigt Waxinator. :( Kan berätta att du inte är ensam om det nu är till någon tröst. Min Indego No. 6 började bröla igår efter 50 veckor utan något som helst bröl. :mad:
Din nya var ju tillverkad i januari 2014. Har du kunnat se ifall den här som nu felade även har de två svarta dämpningsstängerna utanför "klipptunneln"?
 
Eriksgatan
Sigge s skrev:
Hm, ja vad ska man tro? 2013. - många sålda, många i retur. 2014 - få sålda , några i retur. Det vore intressant o veta hur många som egentligen är sålda. Läser man inläggen här så kan man väl dra slutsatsen att det mest är de med problem som skriver. Finns det ngn här med insyn i försäljningsstatistik?
Har gjort en någorlunda kvalificerad uppskattning av antal sålda maskiner i Sverige baserad på att ha talat med några återförsäljare lokalt med god kontakt med Bosch samt på vad man centralt har råkat berätta för undertecknad att det hade sålts fram till och med halvårsskiftet 2013, men jag vågade inte dryfta den siffran öppet här då. Bollade den därför nyligen med någon som borde veta och fick höra en häpen bekräftelse på att det handlar omkring 5.000 sålda Indegos i Sverige från starten 2012 fram till nu (levererades 2012 enbart i sept-okt). Någon som har hört någonting annat?

Hur som helst, precis som "Sigge s" skriver så är vi på det här forumet, varav endast 26 st angivet (här) att de i forumet klipper med Bosch Indego under 2014 (46 st under 2013) en ytterst liten andel av alla Indegoägare och företrädesvis sådana som har haft problem diskuterar här. Det bör alltså finnas tusentals klippare som (förhoppningsvis) går som de skall på svenska gräsmattor.

Sedan är det förstås rätt märkligt man själv har råkat få tag på en så stor andel av de felaktiga... Chansen borde vara större att få sju rätt på Lotto.:wow:
 
peternicklas
Eriksgatan skrev:
Har gjort en någorlunda kvalificerad uppskattning av antal sålda maskiner i Sverige baserad på att ha talat med några återförsäljare lokalt med god kontakt med Bosch samt på vad man centralt har råkat berätta för undertecknad att det hade sålts fram till och med halvårsskiftet 2013, men jag vågade inte dryfta den siffran öppet här då. Bollade den därför nyligen med någon som borde veta och fick höra en häpen bekräftelse på att det handlar omkring 5.000 sålda Indegos i Sverige från starten 2012 fram till nu (levererades 2012 enbart i sept-okt). Någon som har hört någonting annat?

Hur som helst, precis som "Sigge s" skriver så är vi på det här forumet, varav endast 26 st angivet (här) att de i forumet klipper med Bosch Indego under 2014 (46 st under 2013) en ytterst liten andel av alla Indegoägare och företrädesvis sådana som har haft problem diskuterar här. Det bör alltså finnas tusentals klippare som (förhoppningsvis) går som de skall på svenska gräsmattor.

Sedan är det förstås rätt märkligt man själv har råkat få tag på en så stor andel av de felaktiga... Chansen borde vara större att få sju rätt på Lotto.:wow:
Hörde med från en som säljer ett flertal olika märke, Bosch 3500 st. sedan starten. Landroid 10000 st. Bosch i Sverige sedan starten, är en bekräftad siffra från en säker källa.
Cyklar rätt så mycket runt i det samhälle som vi bor i. Ser många HQ i olika årgångar. Har sett ett fåtal Bosch, alla låter något hemskt. De kanske tror det ska vara så eller så bryr de sig inte, den klipper ändå.
 
det med ljudet, den skall väl låta när den klipper?
 
En vecka tog det för Bosch i Finland att fixa vår Indego, det är inte så illa. Eller jag hoppas den är ok, ska hämta den imorgon. Strömaggregatet sade poff, så det borde ha varit lätt att fixa eller byta ut.
 
Jag har noterat att Bosch på sin hemsida anger ett artikelnummer 06008A2100 för Indego 10. De maskiner jag har kollat på i fysiska butiker, och de flesta man ser på webbutiker heter 06008A2000. Har även sett att maskiner producerade 2014-01 har ett artikelnr 06008A2000 (såg det på en maskin på Jula för 9999kr (medlemspris)). Gissar att det rör sig om en ny utgåva från bosch, men är det någon som vet vad som är nytt?
 
Mikael_wi skrev:
det med ljudet, den skall väl låta när den klipper?
Jo sjelvklart skal den låta riktiga verktyg gjør det ... men du vet får man öga på en Indego så blir man stående lenge och beundra hur effektivt den arbetar och det kan låta hemskt både før kropp och själ .;)
 
Redigerat:
En sak som har ändrats är att de tagit bort 150m trådrullar. Nu finns bara 100m att köpa som komplement. Men det kanske inte är tillräckligt för ett nytt artikelnummer på maskinen. Jag beställde först sådana, men då de var slut fick det bli Gardenas 150m rullar istället. Den enda skillnaden på dem är en liten nyansskillnad på höljet.
 
Eriksgatan skrev:
Har gjort en någorlunda kvalificerad uppskattning av antal sålda maskiner i Sverige baserad på att ha talat med några återförsäljare lokalt med god kontakt med Bosch samt på vad man centralt har råkat berätta för undertecknad att det hade sålts fram till och med halvårsskiftet 2013, men jag vågade inte dryfta den siffran öppet här då. Bollade den därför nyligen med någon som borde veta och fick höra en häpen bekräftelse på att det handlar omkring 5.000 sålda Indegos i Sverige från starten 2012 fram till nu (levererades 2012 enbart i sept-okt). Någon som har hört någonting annat?

Hur som helst, precis som "Sigge s" skriver så är vi på det här forumet, varav endast 26 st angivet (här) att de i forumet klipper med Bosch Indego under 2014 (46 st under 2013) en ytterst liten andel av alla Indegoägare och företrädesvis sådana som har haft problem diskuterar här. Det bör alltså finnas tusentals klippare som (förhoppningsvis) går som de skall på svenska gräsmattor.

Sedan är det förstås rätt märkligt man själv har råkat få tag på en så stor andel av de felaktiga... Chansen borde vara större att få sju rätt på Lotto.:wow:

Är den siffran att betrakta som hög/många sålda eller hur är det i relation till andra klippare ?

Gillar din sista jämförelse med Lotto. Kanske läge att köpa dig en Lottokupong och en trisslott ? (y)
 
GordonE skrev:
En sak som har ändrats är att de tagit bort 150m trådrullar. Nu finns bara 100m att köpa som komplement. Men det kanske inte är tillräckligt för ett nytt artikelnummer på maskinen. Jag beställde först sådana, men då de var slut fick det bli Gardenas 150m rullar istället. Den enda skillnaden på dem är en liten nyansskillnad på höljet.
Jag vill nog allt påstå att Gardenas var aningen tjockare än Boschen. Har dock inte mätt upp de.
 
mortimer skrev:
Jag vill nog allt påstå att Gardenas var aningen tjockare än Boschen. Har dock inte mätt upp de.
De har samma resistans och är upprullade på samma typ av rullar, säkert samma leverantör. Jag fick ju med en original Bosch, och de ser som sagt lika ut förutom färgen.

Ni som har fått nya maskiner efter service, hur mycket fel har ni klagat på vid inlämning?

När jag skickade min så så Oscar på supporten att kön för service var två veckor, men är det nu fem veckor som någon väntat, så hoppas man ju att man får en ny tillbaka.
Det känns ju som att halva sommaren hinner gå innan man får tillbaka den i så fall.
Man borde ju få förlängd garanti som kompensation, eller liknande.
 
Varför ser inte Bosch till så det finns serviceverkstäder runtom på större strategiska orter i Sverige som kan avlasta Danmark och snabba upp servicetiden; precis som hos t.ex HQ och Landroid ? Säkerligen en kostnadsfråga men det håller ju inte att man är utan klipparen veckor under sommaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.