Hej

Under min studenttid bodde jag på 25 kvm och mindre än så skull jag inte rekommendera att bygga.

Gör man te.x. sovloft så kan det bli väldigt ok. Man kan maximer utnyttjandet med hyllor och garderober på "rätt" ställen. Tvättmaskinen te.x. kan man placera i köket. för att inte behöva göra toan "onödigt" stor.

Ska man bo trång måste man vara en ordningsam person med rejäl disciplin. Börjar man slarva så blir det snabbt kaos på en liten yta.

Personligen skulle jag nog inte bygga så litet. 60-70 kvm är nog mest komfortabel yta då får man plats med det viktiga med ok ytor. 2,5 rum och kök! Sovrum, kontor, toa, kök/vardagsrum.

Ett tips är att kolla på lägenhetslayouter då dom brukar vara väldigt effektivt "packade"

Lycka till

//Calle
 
Själv så vill jag ha ett rymligt kök där jag kan både äta och sova och sedan ett badrum med toa o dusch.
sedan om det fanns ett rum som var för kläder och andra lätta ting
 
Sök på tiny house, det finns hur mycket som helst. Det är en hel rörelse framförallt i USA.
 
Kolla caboden.se de har många olika storlekar. De visar också förslag till innerväggsplaceringar. Med och utan loft. Där får du en känsla för vad du har att leka med.

Spontant: 7x4 meter med sovloft.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
C
Besök IKEA o se deras smålägenheter, jag tror den minsta är 35m2 där får du en hel del tips....
 
Jag har ett CA boden Onsala som fritidshus (45kvm) det skulle jag nog kunna tänka mig att bo i själv..en storstuga, två mindre rum och toa/bad

/K
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.