Mitt under byggtiden händer det,olyckan slår till.
På väg hem efter en 3 veckors period i Norge,blev jag
inblandad i en trafikolycka o kan sen inte slutföra bygget.Men då visar det sig att trafikförsäkringen går in
o slutför bygget,dom lejer alltså hantverkare att göra det jag skulle gjort.Detta hade jag ingen aning om förrän jag snacka med en kompis som är jurist.
Kontentan är att det gäller att vara påläst o våga fråga
i alla lägen. :)
 
WOW!

Grattis! Vad skönt! :D
 
Din lyckost!

Nej, uppriktigt sagt, det var ju inte kul. Hur långt hade du kommit med bygget innan olyckan?
 
Grattis Ekke!
Det är roligt att höra att det löser sig ändå ;D
 
Jisses, vilken tur att det finns försäkringar!!
Har själv undrat vad vi skulle göra om båda blev sjuka så det var skönt att du berättar att det kan gå bra!
 
G.F skalet stod upp o provisorisk värme påslagen så
jag hade hunnit med ca 70%.
 
Jag vill ju inte vara näsvis, men när mitt skal stod upp hade jag hunnit ca 30% ;D
 

Ekke!

Vill nog mer säga att jag är ledsen för att du råkade ut för olycken. Hus och pengar är en sak men livet är värt så mycket mer... :-/

Lycka till och kryar på dig :)

Mvh Stefan
 
Ja lite mer än det skal du menar då,det mesta elen dragit o vvs,ventilation klar,gipsad igen taken o de flesta
väggar,innerväggar klar,återstår att montera innerdörrar
kök,badrum,parkett,spackla,slipa,måla,tapetsera.
Men en sak fixar jag själv,besikta o fylla i kontrollplanen
som ska skickas in till kommun. :surprised:
 
:) Krya på dej Ekke! Tack för informationen om försäkringen... /cattis
 
Ja, det lät ju bättre.

Var är du skadad? Kommer du att få bestående skador..?

Efter huset är klart brukar det ju vara dags att ta tag i tomten, och det är ju inte snällt mot ryggen t.ex...

Riktig sk*tsituation du hamnat i, jag brukade vara livrädd att det skulle hända något precis efter man rivit fritidshuset som stod här innan...

Det är dessutom skönt att höra att det finns fungerande försäkringar, jag tycker de flesta brukar säga att det strulat med försäkringsbolaget och att försäkringar täcker allt utom just det som hänt.
 
Karl XII vad gäller försäkringsbolaget kan jag bara säga
att hittills har dom ställt upp till 100%.Vad gäller skadan
har Sophia-hemmet gjort en prelimenär inv.bedömning
på 20%.Så jag kan nog ställa undan den grävmaskin jag
köpte för att själv fixa planeringen,utan det blir nog någon lycklig entreprenör inlejd av bolaget som får fixa
det
 
:(
Håller med om att vi reagerar nästan alltid först "ekonomiskt/materialistiskt" med våra inlägg, eftersom vårt fokus är byggandet! Och ibland är byggarna bara några "bokstavssignaturer" och inte några namn så det blir svårt att sätta ansïkte och människa bakom det....

Men... det är sånt som har hänt Dig, Ekke, som får en att stanna upp och tänka till, ett tag i alla fall!
Vad betyder några tusenlappar då? Ett felaktigt skåp? Någon veckas försening? Ingenting, förstås, för man tvingas omvärdera hela sin tillvaro jämfört med gårdagens! Och i framtidens ljus ter sig troligen allting helt annorlunda! Du får planera om och med hänsyn till andra saker och ting, kanske kräva mer hänsyn för egen del i förhållande till familj mm.

Du, Ekke, var modig att berätta detta och även jag önskar Dig 100% glädje och liv i nya huset.
Mina egna "problem" krympte plötsligt tack vare Dig!
Jag önskar det kunde ha varit något annat skäl än det
hälsar

Helena
 
Ekke,

Håller med tidigare "talare" - hoppas du mår bättre och att du och din familj kommer att ha möjlighet att njuta av erat nya hus med hälsan i behåll.
Otäckt låter det i alla fall...

Vänligen,

Anna
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.