Hej alla glada hemmabyggare och proffs!

Nu är det såhär att jag och tjejen köpt oss en trea på 80 kvm (bostadsrätt) som ska totalrenoveras på 2 månader innan tillökningen kommer.

Vi har ett badrum och en gästtoa.
Badrummet ska rivas och vi står i valet och kvalet om vi ska sätta Fibo-Trespo plattor på väggarna eller om vi ska kakla.

Två väggar är betong varav ena är yttervägg med fönster.

Har några frågor:
1. Om vi sätter Fibo på väggarna kan själva trät bli skadat utav fukt/kondens från betongen?
2. Ska vi sätta kakel eller Fibo? Vad blir billigast OCH bäst!

Tack på förhand :)
 
Jag har använt/monterat själv Fibo-Trespo när jag gjorde mitt badrum och är väldigt nöjd (2år gammalt).

De ser fukttåliga ut även på baksidan men jag vet inte om de garanterar något.
Billigaste skulle jag tro är Fibo-Trespo men sen om man skall anlita en firma är det nog inte så många att väja på.

För och nackdelar
Fibo-Trespo
+ Tätt ytskickt, blir det någon skada så ser man det.
+ Ganska lätt att sätta själv (kräver dok att man läser + tittar på installations videon VÄLDIGT noga)
+ Kräver inte massa underarbete
- det går bara att minska bredden på skivorna i hörnen (vill man ha en annan skiva tex färg mitt en vägg måste skivan vara hela bredden)
- När man säjer så misstänker jag att det värderas mindre vid försäljning (pga att det inte är så vanligt)

Skall du montera det själv är det EXTREMT viktigt att läsa instruktionsanvisningarna

Detta är MIN glada amatörsyn och något svar på frågan vad ni skall välja har jag inte och det var inte något självklart för min del heller.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.