peternicklas skrev:
Men ta en titt på storleken 60 cm. bred och 74 cm. lång. Den hade aldrig fungerat hos mig. För mycket oklippt gräs samt att den inte hade kommit åt överallt.
Inte större än min LD 1.0 som fungerar utmärkt på min större gräsmatta där den avverkar betydligt snabbare än min LD M som i sin tur är perfekt för min mindre matta. Så det beror ju på vilka förutsättningar man har.
 
MBygga skrev:
Och vad tyckte du hc77 gjorde då, när du reprimerade hen för sin positiva feedback om annat märke? Jag är inget fan av det märket men vi bör förhålla oss objektiva i våra kommentarer, tycker jag.
Jo för det var ju bara han som skrev vilka andra robotar som var bättre...................


Eric_n hur funkar det går den bra nu när du haft den några dagar?
Några fastkörningar?
Håller knivarna ?
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
grymmeoffe skrev:
Jo för det var ju bara han som skrev vilka andra robotar som var bättre...................


Eric_n hur funkar det går den bra nu när du haft den några dagar?
Några fastkörningar?
Håller knivarna ?
Den har kört fast några gånger där jag lagt avgränsningen lite tokigt. Detta är justerat och den går som en klocka.

Än så länge ser knivarna jättefina ut, trots att det legat lite små björkkvistar på mattan. Har 3st björkar som släpper lite när det blåser.
 
erik_n skrev:
Den har kört fast några gånger där jag lagt avgränsningen lite tokigt. Detta är justerat och den går som en klocka.

Än så länge ser knivarna jättefina ut, trots att det legat lite små björkkvistar på mattan. Har 3st björkar som släpper lite när det blåser.
Verkar lovande :)
 
mortimer skrev:
Var på Jula i annat sammanhang idag och fick då se denna "robotgräsklippare". Enda jag kan säga; bostavligt kinesisk plast rakt igenom. Andades inte kvalité över den.
Skulle inte lägga 6000kr på den utan hellre spara 1 år till för att köpa något riktigt.

Indegon kunde man som medlem få för 9999kr om man ville.
Var också på Jula och intrycket är väl ungefär den standard Meec har på alla sina maskiner, lite tråkig plast men ändå tyckte jag denna klippare var något bättre än normalt i finishen trots allt och ungefär i paritet med Rustas Clipper 1200 som ju är samma makin men med olika skal. Lustigt att nu när Rusta sålt slut sina för under 6000 kr kommer en ny version för samma pengar, taktik :confused:
 
MBygga skrev:
Var också på Jula och intrycket är väl ungefär den standard Meec har på alla sina maskiner, lite tråkig plast men ändå tyckte jag denna klippare var något bättre än normalt i finishen trots allt och ungefär i paritet med Rustas Clipper 1200 som ju är samma makin men med olika skal. Lustigt att nu när Rusta sålt slut sina för under 6000 kr kommer en ny version för samma pengar, taktik :confused:
Vad är det för ny version?
 
grymmeoffe skrev:
Vad är det för ny version?
Clipper 1200 är ju en version av Gforce, Meec är ytterligare en, dvs. en ny version av Gforce på marknaden.
 
Impulsköpte en Jula robot idag, flyttar in i huset nästa helg så får vi se va den går för ;)
 
  • Gilla
grymmeoffe och 1 till
  • Laddar…
Idag hittade jag honom i ett märkligt beteende... Jag har avgränsat en ö runt en plantering, där höll han till, letandes efter laddaren... Runt runt runt... Varför gör han så? Lösning?
 
erik_n skrev:
Idag hittade jag honom i ett märkligt beteende... Jag har avgränsat en ö runt en plantering, där höll han till, letandes efter laddaren... Runt runt runt... Varför gör han så? Lösning?

Lösningen på ditt problem står i manualen, under kategori Installation
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Demmpa skrev:
Lösningen på ditt problem står i manualen, under kategori Installation
Ja, det gick visst lite fort när jag installerade den :)
 
Redigerat av moderator:
Och vad var lösningen då?
 
Demmpa skrev:
I inlägg 7 finns en länk till manualen
[länk]

Den lösningen funkar antagligen på flera olika klippare.
Bra input. Gränsfall att du skulle länkat manualen, man vinner mest på att jobba lite för informationen. Nu igår iaf momentet leta själv i manualen och det är viktigt för då lär man sig och minns bättre än att få det serverat på silverfat. :)
 
Investerade i en sådan här rakare idag. Frugan sa uttryckligen "åk och köp en robot" och så fick det bli! Den andas väl inte jätte kvalité men för 6000:- tycker jag den verkar lovande. Hoppas på bra väder i morgon så man kan gå runt och kika på denna skapelse en sväng.
 
  • Gilla
erik_n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.