Arkitekt Zoltan Kiss idé om det perfekta huset har mognat fram under 20 års tid. Det skulle vara ett naturnära, flexibelt, vackert och funktionellt hus som kan anpassas efter årstidernas skiftningar. Resultatet blev ett sinnrikt konstruerat hus i huset.


Du kan läsa artikeln här: Huset där man lever med årstiderna
 
E
Skrivet av: Holger Wästlund

Nu jobbar Google på en ny funktion, "Google Powermeter", som ska ge användaren en nära nog realtidsuppföljning av elförbrukningen i hemmet. Informationen fås såklart via hemdatorn, på Googles startsida "iGoogle". Företaget räknar med att de som använder PowerMeter kommer att spara 5-15 % av sin elförbrukning. Spännande utveckling tycker jag Holger Wästlund
 
E
Skrivet av: Gäst

Intressant om taxeringsvardet. Ar det sa i alla delar av landet? Isadanafall kan man ju som ensamstaende eller liten familj komma undan valdigt billgt med en liknande byggtanke.
 
E
Skrivet av: Gäst

Det gladde mig mycket att hitta detta på nätet. Jag minns med glädje åren när vi jobbade tillsammans i Malmö!

Birger
 
E
Skrivet av: Juha Riihijärvi

Otroligt bra idé. Skalet kan ju varieras i det oändliga. Påminner om Asmussens antroposofiska arkitektur i Järna. Man kan ju köpa en halv taskig och billig villa och gömma den i ett skal och därmed spara energi.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.