Skall bygga nytt hus och planerar att bygga om stora badrumet till relaxavdelning med hörnbad & bastu,
Nu till min fundering, Hur liten kan en bastu va innan det blir för trångt, Har inget behov av en jätte bastu utan bara för max fyra pers..
Finns det några bra lösninga för att klämma in en bastu i badrumet?
Alla tipp motages tacksamt
 
Jag planerar också en liten hörnbastu, med yttermått 160 x 160 cm. Jag har dock sett att bl.a. Coop Forum säljer byggsatser som är så små som 114 x 114 cm. Tveksamt om det går in fyra personer då kanske.. :-?
 
;D Hos mig blir det en platsbyggd på 1300x1200 och den lär definitivt inte rymma mer än en person ... Den ska invigas om 1-2 veckor och då kan jag ge besked om två smalisar kan trängas in där ...
 
En gång byggde jag en bastu av en skrubb, 80x190 med 80 breda lavar i tre nivåer. Mkt dumt såhär i efterhand eftersom det är allför lätt att råka skrapa armarna i de varma väggarna. Tycker nog att en bastu bör vara bred/lång nog så att det finns plats att för att sträcka ut benen på laven.
 
You have a point!
 
GoForIt skrev:
Jag har dock sett att bl.a. Coop Forum säljer byggsatser som är så små som 114 x 114 cm. Tveksamt om det går in fyra personer då kanske.. :-?
Beror på ifall de övriga tre personerna är av (mitt) motsatta kön eller ej... ;)
 
Jo i så fall vill man ju att bastun ska va så liten som möjligt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.