E
Skrivet av: Leif

Hej,
Vi köpte ett hus för två år sedan och hade en besiktningsman. Vi har egentligen inte tänkt så mycket på detta problem eftersom det i ena badrummet står ett badkar och i andra en duschkabin men härom veckan var jag tvungen att duscha i badkaret och efter detta var det vatten på hela golvet. Detta rann åt fel håll och rann mot dörren. Jag kollade i andra badrummet och samma sak där. Nu är min fråga... Kan vi ställa någon till svars och få någon ersättning för detta eller är vi körda eftersom vi använde en besiktningsman när vi köpte huset. Besiktningsmannen sa ingenting om detta.

/Leif Heed
 
E
Skrivet av: Gäst

Hej jag och min flickvän har byggt ett nytt hus vi anlitade en firma för färdigt hus utvändigt samt till till plasten + isoleringen invändigt, efter en månad så började det droppa in vatten genom innertaket,det är ett kondensproblem både luftspalten(masoniten) samt råsponentens undersida är dyngsur konstaterade munters som jag hade anlitat hit då byggaren vägrade att komma hit och kika han påpekade att plasten i taket är felmonterat då dom änvänt silvertejp i skarvarna som äter upp plasten samt avsluten i nock och vägg är fel överlapp alldeles för lite,
Huset är inte slutbesiktat ännu och hur går jag nu tillväga med detta enorma problem då hela taket måste göras om .
Mvh Jonas
 
E
Skrivet av: Gäst

Vi håller på att köpa en tomt i Norrtälje och nu undrar jag om vi kan ansöka om ROT-avdrag för borrbrunning och el arbete? Kvrävs det att det finns tex ett bygglov först?
 
E
Skrivet av: Anonym

Har flyttat för 4 månader sen in den nya hus och nu har jag börjat setta staket melan mig och granne på sidan. Mellan us fins 2 st.staket och tomtgränspinne, jag har gått alla de 3 gränsen in på min land så d blir fint och snygg men han seger ett jag få flytta staket 15 cm
Nu undrar jag om LANTMÄTARE kunde ha suttit fel LANTGRÄNSPINNE???
 
E
Skrivet av: Anonym

Har flyttat för 4 månader sen in den nya hus och nu har jag börjat setta staket melan mig och granne på sidan. Mellan us fins 2 st.staket och tomtgränspinne, jag har gått alla de 3 gränsen in på min land så d blir fint och snygg men han seger ett jag få flytta staket 15 cm
Nu undrar jag om LANTMÄTARE kunde ha suttit fel LANTGRÄNSPINNE???
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.