E
Skrivet av: Ahmed

jag e en svart arab ks emak jävla svenne sida
 
E
Skrivet av: John

"Jävla svennesida" sketunge...stick hem till ditt hemland,
 
E
Skrivet av: anders

Vad tillförde du på denna sida du som kallar dig svart arab? Håll dej borta!
 
E
Skrivet av: Tobbe

Jag har en ES 6 kwh inköpt nov. 2011. Funkar ok men hade gärna placerat den annorlunda. Är larvig när det gäller ljud. Låg på 17000 kWh och nere på 12000 nu. Klarar minus fem grader utan tillskott av el. Kör sedan på 1.5 kWh på patron ner till minus 20.
 
E
Skrivet av: Tobbe

Glömde ju skriva luft/vatten. hade inget val vid placeringen av pumpen men hade kunnat utnyttjat gasrörens längd mer och flyttat den mer bort från tv-rumsfönstret. Vi har haft lite bullerproblem men "vant" oss. Bra investering med två tonårsdöttrar ivf. Kan flytta den ca 1.5 m så det kan vara värt för o se på tv mer ostört.
 
E
Skrivet av: Bengtsson

Skriv din kommentar här Vi har inte täckt över vårt aggregat; måste man göra det?
 
E
Skrivet av: Dani

Någon som har erfarenhet av Viessmann Vitocal 242 - S? Fick en offert på 78k efter ROT. Värmer idag med el, pelletskamin och kakelugn. Har en årsförbrukning på 17000 el, 900 kilo pellets och 10 kubik ved. Är det lönsamt med LVVP?
 
E
Skrivet av: john

Skriv din kommentar härHej! jag är mycket intresserad om din erfarenhet av viessmann vitocal 242-s om det blev den som du valt till ditt hus.
 
E
Skrivet av: Johnny W

HEJ!
Jag undrar om det är någon som har lite erfarenhet av Luft och vatten pump??
Jag har eldat med ved i flera år, men åldern sätter lite stopp för det, och det är tungt. Minn panna är inte så stor, så det är ett fasligt passande:((
Jag bor i norra Upland, så det kan bli ganska kalt. som vintras och lång.
Jag har läst att dom lämnar 1 års garanti upp till -20° är det sant och funkar det ?
Fins det någon som har erfarenhet av pumppar med kalla vintrar ?
Det kostar en slant i alla fall att montera, det är nog inte gratis!
tacksam för ett svar :)
Johnny Wahlgren
 
E
Skrivet av: M Svensson

Kombinera luftfarten pump med vedeldning?
Har en gammal v/l pump från 92. Dags att byta men vill gärna kunna stöd elda med ved när det är riktigt kallt. Morgon och kväll. Finns det några system som är bra att kombinera. Inte plats för akutank. Hur är det med element ska de bytas för att få ut mer de som sitter är ju mättade efter oljepeng eldning.
 
E
Skrivet av: Geir fra Norge

Jeg har en fantastisk luft vatten pump fra Panasonic. Koblet mot CTC EcoEl V3 . Mitt hus på 310kvm gikk ifrån 33000 kw/h och ned till 18 000 i året. Min maskin är en 2009. Men nu har dom lanserad Panasonic T-Cap som gir vinnst ner til -20 grader. Kolla min sida villakehlet.blogg.no
 
E
Skrivet av: Andreas

Måste väl hjälpa en hel del om luftpumpen sitter i ett växthus med lite ventilation? Eller som jag fundera på, varför inte i ett inglasat rum på några kvadrat med svartmålad inredning runt pumpen?
 
E
Skrivet av: Jonas

Nån som vet nåt om JULAS luft/vatten pumpar?
 
E
Skrivet av: Tobbe

Jonas: Importeras från Energy Save sa jula när jag letade lvp 2011.. Kina-grejer. Men det mesta tillverkas där idag.
 
E
Skrivet av: Bosse

Helnöjd med min Mitsubishi luftvärmepump.Bor själv i ett hus från 1982.Sparar jättemycket.Bor i södra Dalarna gör av med 11000 kw 100 kvadrat.Pumpen används året runt ock är mycket tyst.Låter lite mera på vintern.Ger värme upp till minus 23 grader.förra vintern hade jag bara på det vatten burna systemet bara 7 dagar,
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.