Det gamla U-köket med fel mått mellan bänkarna var för litet för en familj på fyra som tycker om att laga mat och vistas i sitt kök. Dessutom kändes den temporära uppfräschningen med nya luckor misslyckad när gångjärnen inte passade. Maria och Jan beslutade sig för att byta kök.


Du kan läsa artikeln här: Nytt kök med plats för familjeliv
 
E
Skrivet av: Kenneth Johansson

Jag vill gärna veta vilket kök och vilken köksbutik artikeln handlar om.

mvh,
/Kenneth
 
Det är ett kök från Ballingslöv.
 
E
Skrivet av: Svartsjuk

Väldigt fint! Törs man fråga vad härligheten kostade?
 
E
Skrivet av: Anonym

Kök där skåpstommarna är tillverkade av spånplatta eller mdf är inga drömkök, utan skräpkök. Endast kök i massivträ (blocklamell) kan klassas som drömkök.
 
E
Skrivet av: Anonym

Vart får man tag på sådana där el-uttag? Finns dom att köpa för montering i andra bänkskivor oxå?
Riktigt läcker design!
 
E
Skrivet av: Anders

Eluttagen som man drar upp ur bänkskivan är svindyra i Sverige. Jag köpte tre från en internethandel i Tyskland till lägre pris än vad en skulle kostat hos t ex Theofil i Sverige. Internethandlaren i Tyskland är kuechenkonsum.de. Dom levererade snabbt och säkert. Produkten heter EVOline.
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag undrar om de snedställda fläktarna är praktiska. Syns inte fett väldigt snabbt så att man måste göra ren fläkten oftare än en vanlig fläkt?
 
E
Skrivet av: Gäst

Mölndal+Ballingslöv=Svenska Hem
 
E
Skrivet av: Gäst

Hej alla,
det är vårt kök det handlar om här. Christel Melin på Ballingslöv i Mölndal designade köket tillsammans med oss. Härligheten kostade väl drygt halva miljonen kan jag tro, MED ALLT, inklusive duktig snickare, dyra stenskivor, golv, elinstallationer, vitvaror osv. Usch, prata inte om det :). Jag minns inte vad själva köket kostade i inköp, men kanske hälften av totalkostnaden.

Fläkten är mycket effektiv, men den samlar nog fett precis som vilken annan fläkt. Vi tycker den såg tuff ut, och nu börjar dom bli populära.

Hälsningar
Jan
PS, vi köpte ett kök till av Christel, till sommarstugan. Betydligt billigare kök dock.... Men vi är nöjda med det också...
 
E
Skrivet av: bittan

Fantasilöst, färgfattigt och trist. Och förlegat. Den här typen av kök har vis ett så länge nu att man trodde det var färdigt. Enbart hårda ytor i ett så kallt land som Sverige. Tom den amerikanska valnöten känns kall och steril. Trots att det i andra sammanhang är ett fint träslag. Svensk design står stilla!
 
E
Skrivet av: Mariam

Hej!

Hur mycket sticker kyl & frys ut ungefär? Någon som vet/kan gissa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.