E
Skrivet av: Gäst

Titta gärna på svenskahusgruppen.org
 
E
Skrivet av: Gäst

Är det någon som har eller ska bygga med A-hus i Örebro trakten? Skriv gärna några rader och berätta era erfarenheter.
Tacksam för svar

Ulrika
 
E
Skrivet av: johanna

Någon som har några kommentarer med fiskarhedenvillan?
 
E
Skrivet av: Ewa

Någon som har tips om bra hustillverkare. Vi planerar att bygga ett trähus, enplans. Vi värdesätter hög kvalitet och en tillverkare som vi kan lita på.
Tacksam om någon kan ge oss lite vägledning i denna jungel av hustillverkare.
 
E
Skrivet av: greger

passa er för säljaren på Hjältevadshus i örebro.Du köper huset på delad entrprenad.vad ni än gör så anlita inte honom för grundläggningen.han kan ingenting om detta.ni får även räkna med påhittade fakturor på sexsiffriga belopp.köp från en annan hustillverkare men inte hjältevadshus.deras eftermarknad fungerar inte heller.
 
E
Skrivet av: Ewa

Tack för upplysningen. Vi ska undvika denna.
 
E
Skrivet av: Maja sugen på hus

Är det någon som har byggt västkustvillan i Blekinge med rödebybygg som entrepenör? Eller byggt något annat med Rödeby bygg? Hört att de har dåligt rykte?!
 
E
Skrivet av: Vätter tjej

Hej. Vi ska bygga i jönköpings området. Har varit i kontakt med Smålandsvillan, älvsbyhus o Vårgårda hus. Ngn som har erfarenhet av dem i trakten. Man läser ju både ros o ris. Tacksam för svar
 
E
Skrivet av: Smålänning

Hej Vätter tjej! Vi ska också bygga i Jönköpingstrakten och letar lämpliga hustillverkare. Vad är ditt intryck av de du nämner så här långt?
 
E
Skrivet av: Jelisije

Vi tänker bäställa Smålandsvilla,är det bra val vet ni som har en sånt hus.
 
E
Skrivet av: Bergakungen

Hej, jag byggde ett souterängshus från Sköna Hus. Hela bygget flöt väldigt bra och deras säljare Andreas var alltid tillgänglig och hjälpsam. Någon vecka innan jag skulle flytta in upptäckte jag att någon hade borrat en skruv in i en vattenledning som hade stått och sipprat ut vatten i några veckor. Parkettgolvet hade rest sig och det var rejält trist. Normalt är det kanske inte en bra reklam för en hustillverkare men jag upptäckte detta på en söndag och en timme fter att jag fått tag i Andreas var han och snickaren på plats. Jag fick hjälp med allt och även om inflyttningen blev försenad tog de fullt ansvar utan gnäll tills dess att allt var i perfekt skick igen. Jag har bara gott att säja om dem.
 
E
Skrivet av: Inger

Tack för en väldigt bra jämförelse, mycket bra för oss som är i startgroparna. Kommer ni att göra någon uppdatering, jämförelse 2014?
 
G
Har kollat igenom lite snabbt och undrar nu om någon kommit fram till vilka med nyckelfärdiga lösningar som verkar mest prisvärda?
 
G
Nu är det dags för en uppdatering 2014 :)
 
G
Vi har byggt med hjältevadshus i Stockholm och är mkt nöjda! Mycket tack vare säljaren Peter som var både rak och ärlig, vilket var tryggt under byggprocessen. Några bekanta har byggt med älvsbyhus blev lite billigare och är ett fint hus men oerhört lyhört.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.