E
Skrivet av: Gäst

takutsprång kostar mycket yta när det blir mer än det som inte inräknas i byggytan- hade gärna haft 1 meter takutsprång på vårt bygge men då blir huset oattraktivt då planlösningen i huset blir lidande i stället
 
E
Skrivet av: Gäst

Tycker huset var mycket snyggt.

Dock så kanske man skulle haft lite mer takutsprång för att skydda väggen..
 
E
Skrivet av: Gäst

Väggar torkar bäst högst upp efter regn. Om takutsprånget ändå gör att vatten träffar väggen långt ner, (som sker om det råkar blåsa samtidigt), är inget vunnet. Den kustnära New England-stilen i USA har av tradition inga eller små takutsprång.
 
E
Skrivet av: Gäst

Om dom bara kostat på en högre grund hade det varit riktigt snyggt. Nu ligger det där på platt på marken, intrycket blir 80-tals kataloghus istället för 20-tals villa.
 
E
Skrivet av: Gäst

Fantastiskt hus!
 
E
Skrivet av: Gäst

Ett fint hus som kombinerar tradition med ett modernt uttryck. Man blir glad i allt det höstgråa!
 
E
Skrivet av: Gäst

Ni är så jävla gnälliga och trångsynta, många av er, "medelmått på vad snyggt hus är, och detta ligger under medel" kvasiteori. "inte lyckats linjera fönstren" vad menar du, människa? "allt känns väldigt väldigt fel" motivera för fan, jävla Martin Timellare, Ni köper väl, om ni skulle få chansen, ett fult och tråkigt "traditionellt" hus från någon sniken smålandsfirma, som inte anammat några nya linjer sedan 1976, och sen för att fira, åker ni till stormarnaden och skaffar likadana träningsoveraller till hela familjen, inklusive hundjäveln, skäms era konservativa glädjedödare!!
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag tycker diskussionen med inlägg som bla. "fulaste hus jag sett" väcker en annan fråga; "Vad är bra arkitektur". För mig är bra arkitektur något som känns spännande även efter en generation. Tex. välritade funkishus från 30-40 talet tycker jag fortfarande käns spännande men det finns även funkishus som känns trista arkitektoniskt.

Personligen gillar jag Sands hus skarpt.
 
E
Skrivet av: Gäst

Åh vilka fina hus! Jättevackra! Bygg några på östkusten också.
/Jenny
 
E
Skrivet av: Gäst

Smaken är bekant som baken och därför bör man inte betygsätta utseendet främst. Vad som däremot är uppenbart är att detta är ett väl genomarbetat och till minsta detalj genomtänkt hus. Dessutom är det konsekvent genomfört och får alla poäng i min bok.

För det finns få saker som är tristare än klumpiga och slentrianmässiga detaljer och materialmöten. Oavsett utseende.
 
E
Skrivet av: Gäst

En planritning eller två hade kanske varit intressant att se. När alla bilder i artikeln är exteriöra fotografier kan diskussionen förstås lätt komma att kretsa kring det exteriöra uttrycket.
 
E
Skrivet av: Gäst

Välldigt fint bra läge också
 
E
Skrivet av: Gäst

Superestetiskt!
 
E
Skrivet av: Gäst

bor på vrångö, huset e fult som stryck, dom stoppar folk som vill bygga skärgårds hus, tvingar folk att byta tegel panner.för att det är fel färg, så godkäns en röd ful låda, stackars grannar , kunde målat skiten vitt ialf så det såg lite bättre ut.
 
E
Skrivet av: Anonym

En vrång på Vrångö. Kul.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.