Vill du ha ett kök som känns retro, eller rent utav i äkta funkisstil? Vi reder ut hur köken såg ut när det var funkis som gällde och fram till 60-talet.


Du kan läsa artikeln här: Kök från funkis fram till 60-talet
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag har "retrofierat" mitt kök, beställt nya luckor av gammal modell, inte lätt hitta snickeri som ville åta sig detta. Tyvärr så ville tex. företag som apparat mfl. riva ut köket och sedan bygga upp allt från början, hisklig kostand ! Nytt golv, svart/vitt rutigt såklart, nymålat och överfalsade luckor med fingerborgsknäppen mm.

Nu ser det ut som nytt från 1956 !
 
E
Skrivet av: Gäst

Intressant. Jag har "snedskåp" från -43 i mitt lilla kök. Jag skall ha de skåpen kvar, men byta ut en del annat.
 
E
Skrivet av: Gäst

En förtäckt annons, med andra ord. Inget om hur man t ex bevarar ett befintligt äldre kök och integrerar det nya utan att förstöra det gamla. Ska själv integrera nytt i ett 60-talskök och det blir spännande med en del speciallösningar. Men beställa "nygammalt" till en kostnad som överstiger ett nytt "modernt" kök? Nej tack.
 
Nej du, vi gör aldrig artiklar mot betalning.
 
E
Skrivet av: Gäst

Hej
det finns många snickare med små firmor som delvis renoverar ditt gamla kök och delvis "fyller på" med de nya delarna som behövs och detta i gammal stil,,,
Behöver inte alls bli så dyrt som man tror!!!
Och allt anpassat för just dig dessutom!

det är bara be om preliminärt pris...
MVH
Dagmar Åman
Snickare
Limhamn
 
E
Skrivet av: karina treacy

fvet dagmar åman eller ngn hur jag kan hitta snicare eller någon som vill sälja köksluckor som man drar i sidled och är djupare upptill än nedtill jag bor i lundområdet i skåne mail treacy@live.se tel 0736707837
 
E
Skrivet av: Chiho1

Det är vissa företag som gör platsbygda kök samt kompletteringar i massivt trä. Titta på västarvets hemsida under slöjd och Byggnadsvård
 
E
Skrivet av: Micke på Järfälla Kök

Vi tillverkar överfalsade retro köksluckor med synliga gångjärn a´la Kvänum till bla IKEA stommar. Nu har vi även snedskåp i sortimentet. Prisex: Lucka i valfri storlek inkl gångjärn 895:-
Stommar från IKEA och luckor från oss brukar ligga på ca 25-30 tusen.www.jarfallalackering.se
 
G
Micke på Järfälla Kök – Vad har ni för leveranstid?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.