E
Skrivet av: Gäst

Jag gillar huset och den vågade stilen, hel fräckt, men när man är vågad måste man oxå visa hänsyn, och se till att hitta rätt forum för sin skapelse.

Oavsett hur mycket jag försöker kan jag inte se hur detta hus ska passa in i den miljön, man måste ha respekt för att de som bor i äldre stil antagligen gör det för att dom gillar det, och därför blir det fel.

Jag kan omöjligen förstå hur byggnadsnämnden gått med på att detta hus skall uppföras på denna plats, bryter mot ett flertal lagar i bygglagen såvitt jag kan se och förstå.

Men jag är helt för stilen, på den plats där det passar och smälter in.

Matte Örebro
 
E
Skrivet av: Gäst

Detta måste vara ett skämt, ett nytt hus måste passa in i bebyggelsen. Bygger man för människor eller är det ett sätt för arkitekten att få utlopp för sin "keativitet"?
 
E
Skrivet av: Gäst

Borgaren och svarvaren Knut Bruzelius gifter sig 1776 17/11 i Landskrona med jungfrun Elna Catharina Möller. De bor på tomten nr 96 i staden vid Kyrkogatan.
Undrar om det var här de bodde?
Maini i Båstad
 
E
Skrivet av: Gäst

Från artikeln " Inga diffusionstäta skikt som kan ge upphov till fuktskador har använts."

Finns det eller finns det inte diffusionstäta skikt? Oavsett om det ger skador eller ej. Någonting av Goretext för hus?
 
E
Skrivet av: Gäst

Trodde först det var gjort i Photoshop för att visa hur arkitekters lekstuga kan totalt förstöra en miljö. Stackars grannar.

Som någon sa: Riv skiten!
 
E
Skrivet av: Gäst

Moget :surprised:)
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag kommer tänka på "Ljust och fräscht"... Och hur kommer man se på eländet när det åldrats 10 år?

Och hur har bygglovet gått igenom? Ja, det är väl som allt annat kommunalt ämbetsskap. Själv bor jag i Göteborg, say no more...
 
E
Skrivet av: Gäst

Man blir gråtfärdig....
Hur har dom kunnat få bygglov för detta hus. Beklämmande att man får förstöra en vacker närmiljö på det viset.

Jag har alltid trott att skälet till att man behövde bygglov var för att undvika sådana här förfulande skapelser.

Det finns ju fulhusreservat i utkanten av alla städer nu för tiden när där man kan bygga hur fult man vill....
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag tycker huset är asballt och gör gatan nytta! Varför bygga ett nytt hus som ser ut som de andra, när man kan berika gatan med olika stilar?
Tar man sig dessutom tid att gå in på arkitekternas hemsida där det finns fler bilder så ser man att huset inte sticker ut (riktigt) så mycket som med ett vidvinkelobjektiv..
 
  • Gilla
jocke31 och 1 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Gud så häftigt! All 1700-talsbebyggelse behöver ju inte få ett modernistiskt hus till granne, men det är härligt att den har fått det nånstans.
 
  • Gilla
jannebmw och 1 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Otroligt vackert!

Gillar det skarpt och kontrasten mot övriga bebyggelsen är ju det som gör det! Mer sådant här! Blir ju så enormt mycket mer intressant att verkligen se husen i en stad när de sticker ut och inte är same same överallt.

Men visst, den svenska normen är ju mer åt tråksosse-hållet där hela kvarter skall vara med identiska hus i samma färg och utförande. DET, borde det inte utfärdas bygglov till!!
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Det var ta mig f-n det fulaste jag sett.
Jag tror inte att någon som gjort detta är riktigt funtad
 
E
Skrivet av: Gäst

Fy...

Otroligt opassande...
Hur kan man ge bygglov för nåt sådant i den bebyggelsen.
 
E
Skrivet av: Gäst

Har bott brevid detta hus och det kan verkligen diskuteras om det är etiskt riktigt. Huset är härligt men ibland kan det underbara ligga fel.
 
E
Skrivet av: Gäst

Grymt ballt hus, det behövs nåt som skiljer sig åt från övriga hus, hur tråkigt skulle det inte vara annars?

Kommer lätt göra ett besök i Landskrona inom en snar framtid...
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.