E
Skrivet av: Gäst

Hur snygg byggnaden i sig själv är, så är den absolut vedervärdig i den omgivningen!!! Hur kan man ha gett bygglov till detta??? Den som gjorde det saknar totalt känsla för den harmoni som är en av de viktigaste ingredienserna i estetik!

Byggnaden kommer att stå där lika angenämt som igelkottaskinn i byxbaken!
 
  • Gilla
lärjungen
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Riv skiten omedelbart! - Det var det absolut i särklass fulaste jag någonsin sett.

Att förstöra ett gammalt och genuint kvarter på detta sätt borde vara straffbart.
 
  • Gilla
lärjungen
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Grannarna måste känna sig totalt överkörda då det esteiska påverkar deras hus så pass mycket att kanske en potentiell kund till grannarnas hus inte köper huset på grund av denna vita kub som förfular den direkta omgivningen kring grannarnas hus. Byggnadsnämnden måste få bakläxa för detta bygge.
 
E
Skrivet av: Gäst

Äntligen!
 
E
Skrivet av: Gäst

Vilka bakåtsträvare ni är. Tror ni at det hade blivit finare med ett nytt hus i gammal stil? Det är ju skitfult!
 
  • Gilla
Tistelart
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Exterteriört fick jag associationer till kåkstäderna i Sydafrika där de som fått det lite bättre men inte vill flytta bygger mycket moderna hus på sina små tomter. Här håller dock de omgivande husen lite högre standard :)
 
E
Skrivet av: Gäst

Fantastiskt hus! Tycker det blev väldigt fint ihop med omgivningen. Kontrastverkan och dynamik behöver liksom inte vara katastrof och jordens undergång faktiskt :)
Bara att gratulera alla inblandade, modigt, vackert.

/Jesper N
 
  • Gilla
Tistelart och 2 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Vad menas med "övervinna de trånga måtten i takfotshöjd"?

Takfotshöjden på denna byggnad är ju minst dubbelt mot de omgivande husens!
 
Tack för påpekandet! Det ska vara kWh/m2 och år. Nu är det rättat.
 
  • Gilla
Tistelart och 1 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

fantastiskt fint hus. väldigt inspirerande. och modigt (vilket surkommentarerna här visar med all tydlighet).

Henrik
 
  • Gilla
Tistelart och 1 till
  • Laddar…
E
Skrivet av: Gäst

Riv de äldre trånga, dåligt planerade husen runt om och bygg fler såna här!

Tänk om vi hade så modiga handläggare i Stockholm...
 
E
Skrivet av: Gäst

Fruktansvärt fult och malplacerat
 
E
Skrivet av: Gäst

Helt otroligt fult. Jag tycker synd om kringliggande som fått värdet på sina hus kraftigt sänkta pga den här 70-tals blaffan mitt i idyllen.
 
E
Skrivet av: Gäst

Tveksamt om de äldre husen och det nya fungerar ihop som en helhet.

Bilden av huset ger mer ett intryck av ett Photoshop-arbete för att få en get att se ut som en människa. Eller en stor bildskärm varpå man projicerar en bild i reklamsammanhang.
Men det kanske är "tidens uttryck".
 
E
Skrivet av: Gäst

Ja, jisses - "hur kan man bara tillata..." Bra mycket roligare an de alldeles for vanliga pastischerna pa gamla hus!
En lustig skillnad i mentalitet - har jag bor i USA sa ar enda reglerna i planbestammelserna A/ Att huset maste ha en MINSTA tillatna yta i forhallande till tomtstorleken samt B/ Att huset INTE far se likadant ut som andra hus i kvarteret.

Benny
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.