Här kommer en STOR fråga.....
Har funderingar på att bygga hus, men tycker att prisuppfifter är svåra att få tag på (förutom älvsbyhus).

Jag undrar vilket hus från vilken firma ni har byggt, och vad det kostat. Är mest intresserad av hus upp till 1,5 milj.

Hoppas att ngn har lust att svara fast det kan tyckas vara lite personligt!
 
Ingen alls? ???
 
miapia83 skrev:
Ingen alls? ???
De flesta hus kostar mer än 1,5 MKR.
Götenehus Sparreholm 2 kostar ca 2,3 för oss.
 
Det enda jag vet är att Mjöbäcksvillan har ett enplans som är tämligen roligt för 1,5. Det heter Tidensborg har jag för mig.

Lycka till!
 
Myresjö har ett som heter "Frida", som hamnar runt 1.5
 

Modulenthus Dalby 1-3 ligger runt 1,5.

/Björn
 
Tack för era svar! Känns som man har lite mer kött på benen iaf!
 
Några av Vårgårdahus' kataloghus ligger strax under 1,5 mille, exv. Ekängen 1.
Du skrev inte hur stort hus/antal rum, en-plans eller 1,5-plans ni letar efter.
 
Nej jag var nog ganska luddig...
Vi vill ha en 1 1/2 plansvilla, 2-3 sovrum, helst med oinredd övervåning.....
Har ju tittat mkt på Älvsbyhus bl a Torgrim....men vill gärna hitta lite alternativ!
 
Hjältevadshus har en del 1 1/2-plans hus som ligger under 1,5 milj.
 
Tack Carisma! Ska genast kolla upp dem! :)
 
Tror Smålandsvillan ligger i ungefär samma prisklass som Älvsbyhus. Konceptet som Smålandsvillan bygger är detsamma som Ä-hus.
 
Tänk på att Älvsbyhus inte är så billiga i verkligheten som dom verkar i prislistan. Visst ingår "grunden" men kostnaden att fixs till resten ligger kvar. T ex sa en älvsbyhussäljare till oss att det brukar kosta 250" extra för markarbetena kring grunden. Deras garagegrund t ex är ju helt utan golv så det måste du förbereda och gjuta i efterhand om du vill ha betong....

Sen kostar tillvalen en hel del. och standarden får väl var och en avgöra om man gillar eller ej men vi tyckte i alla fall att det fattas en hel del i grundpriset. t ex tvättmaskin osv..
 
Modulenthus Dalby 3 med isolerad oinredd vind. Hög standard, braskamin ingår tex. Fråga din säljare om pris, du lär inte bli besviken. Vi har inte fått vårt hus ännu, men ännu så länge går allt fint. Tre sovrum uppe när vi byggt överplan själva, ett sovrum/arb rum nere. 60 kvm kök och vardagsrum. Ballingslövkök. Vi har gjort tillval på under 50 000 och är nöjda med vad vi kommer få. Larm och centraldammsugare ingår etc.

/Björn
 
Hur är det då med kostnaden för markarbetet hos andra tillverkare?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.