Jag håller på att renovera mitt vardagsrum i min insatts.
Har hittat ett rätt ljust ekgolv som jag tyckte var snyggt.
Nu har jag problemet att välja schysst sockel, omålade eller målade?
Mina väggar är ljusljus brun och fonden är mörkbrun, sen har jag vita mdf-skivor runt balkongdörren och fönstrena.
Därför behöver jag er, folkets hjälp :D
Tackar för alla hjälp jag kan få...
 
inga bilder? :)
 
Tyvärr har jag inte smällt upp tapeterna än, men jag ska ta bild så fort jag får upp dom. Tills dess kan nu ju komma med egna kommentarer över vad ni tycker är snyggt.

/Mannen med beslutsångest :-?
 
Gammal eller ny lägenhet?
Gamla foder?
Högt i tak?

Mvh Putte
 
2,70 till tak.
Om du menar fodret runt fönstrena, så är det splitternya MDF-skivor, vitlackerade. 300mm breda om de har nån betydelse.

enda som jag skulle tycka var konstigt med vita socklar är att väggen inte är vit, utan jätte ljust brun, äggvit nästan, skulle de inte se konstigt ut med helvita socklar då?
 
Jag hade kört med 120mm hög sockel.
Kanske 150mm.
Liten sockel skulle nog se fjuttigt ut med
högt i tak och breda fönster foder.
Samma bredd på dörr foder?

Mvh Putte
 
Och vit. :cool:
 
Tack putte.
Har frågat folk lite i min omgivning också vad dom skulle tycka var snyggast, och de låter väl som att de lutar åt vita.
Bara att dra til beijer och kika vad de har for socklar.
 
30cm foder? Låter brutalt :-?
 
mm visst gör de..gissar att dom har haft gamla fönstrena med dubbelglas, som man kunde ta isär på gammalt hederligt vis :)
Men fönsterbrädorna, i marmor, är nog upp mot 35cm.
Säger som morsan alltid brukar säga; "Men oh så breda och fina fönsterbrädor, här rymms de mycket blommor!"
I helgen blir de tapetsering, skönt att äntligen få bli av med detta slipande och spacklande och dammspridningen i hela läggan >:( :cool: ;D


 
Du måste mena att det är smyget som är 30 cm djupt? Inte listen (fodret) runt fönstret...Smyg kan dessutom va av mdf men inte lister. (Eller finns det lister i mdf?)
 
¤ maria ¤ skrev:
Du måste mena att det är smyget som är 30 cm djupt? Inte listen (fodret) runt fönstret...Smyg kan dessutom va av mdf men inte lister. (Eller finns det lister i mdf?)
jorå.. finns lister/foder i mdf som funkar bättre om man ska limma upp den men de är dyrare. Tänkte nästan att du menade smyget och inte fodret. . :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.