E
Skrivet av: Pelpet

Jag kör på lägsta pris men det beror främst på att det är så fördömt svårt att göra en jämförelse på andra parametrar än pris. Finns det några bra metoder/siter som sysslar med detta?
 
E
E
Skrivet av: Fredric

Som mitt uppe i en pågående fuktskada håller jag med Jonas fullständigt. Hade som tur var ett tillägg som begränsade åldersavdraget till 10 000:-, tyvärr fick jag trots extra försäkringar slåss en del för att få ersättning. Begränsningen av åldersavdraget gäller inte heller installationer, de får man ingen ersättning för och det var för vår del en ansenlig kostnad. Vårt försäkringsbolag var dessutom väldigt motvilligt till att kontantreglera skadan så att vi kunde göra delar av reparationerna själva och vi blev mer eller mindre tvingade till att anlita den byggfirma som vi blev anvisade till. Frågan är om det hade gått annorlunda hos ett annat bolag? Skadereglering verkar vara lite som att spela på lotto.
 
E
Skrivet av: Pelpet

Hur otroligt det än låter så fick jag en glad överraskning från mitt försäkringsbolag idag. De (länsförsäkringar dalarna) har gått med vinst och betalar därför tillbaks nästan 1200 kr. Det är nästan 15% av premien på bil + villaförsäkringen och då var de redan billigast innan också.
 
E
Skrivet av: Gäst

Här är en länk till svenskt kvalitetsindex mätning av kundnöjdheten hos försäkringsbolag 2009. Det finns säkert någon nyare också men den hittade jag inte. Det säger ju fortfarande ingenting om vad som ingår i försäkringen och hur villkoren ser ut men däremot säger de något om hur villkoren tillämpas.

http://www.forsakringsforeningen.se/files/F__rs__kring_2009_0.pdf
 
E
Skrivet av: Peter

Jag kan säga att Länsförsäkringar Uppsala är helt värdelösa när det gäller att hantera vattten/fuktskador. Mao det blir svindyrt.
 
E
Skrivet av: Drabbad

LF fyllde igen min källare efter en totalbrand. Nu vill dom inte ta ansvar för det. Skaderegleraren var nyanställd och har en egen byggfirma med kopplingar till den firma som lämnade lägsta priset vid en upphandling.
 
E
Skrivet av: Trygg Hansa kund

Hade Länsförsäkringar Västerbotten tidigare (som inte var det billigaste alternativet) men efter en hussvampsskada där vi fick stå för allt själv så har vi bytt till Trygg Hansa som har fullvärdesskydd på det. Blev paff när jag ringde LF skadereglerare och han sa att dom inte hade det i försäkringen men funderade på att införa det. Han önskade mig lycka till iaf.
 
E
Skrivet av: Fakathong

Hade inbrott i fjor, blev av med bland annat en mirafräs för 40 000kr.
Fick inte ett skit av LF för att jag inte kunde visa kvitto på den.
Har varit kund där sen 1985
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.