När designtrion Claesson Koivisto Rune arbetar som arkitekter blir deras formspråk sparsmakat och exakt. Villa Widlund i Sandvik på Ölands västkust är inget undantag.

Du kan läsa artikeln här: Ljus och rum vid havet
 
E
Skrivet av: Daniel

Mycket snyggt, även om jag inte tycker att det passar in på Öland direkt.
 
E
Skrivet av: Ante

På utsidan är det lätt att få intrycket av att det är en butikslokal, men å andra sidan tilltalas jag av den funktionella och genomtänkta arkitekturen. Detta hus torde väl vara i det närmaste underhållsfritt de närmaste 50 åren (om inte ännu längre?)

Älskar byggnader som inte behöver underhållas var och varannat år. Utsikten var det inte heller något fel på... :)

Jag gillar detta!
 
E
Skrivet av: Andreas

Det var riktigt snyggt! Tilltalas av att huset interört och exteriört utsrålar ett lugn.
Där skulle jag lätt kunna bo om huset hade legat på Gotland och inte på lillön ;)
 
E
Skrivet av: b9q

"Bryter sig ur lådformen"??? Nja, jag tycker nog att det fortfarande är en lådform, jag...
 
E
Skrivet av: Hans B

Platt tak, trodde att vi hade lagt av med detta sent 70-tal
 
E
Skrivet av: zäta

Inte min kopp te direkt, den "döda" hästen var ju verkligen to much...
 
E
Skrivet av: Thomas

Varifrån kommer spiskassetten? Letar efter något liknande till vårt hus då vi vill sparka ut den stora klump vi har till spis idag.
 
E
Skrivet av: Stefan

Love it.

Kaklat tak i badrummet ? det var en ny variant!
 
E
Skrivet av: Leif

Liknar ett krematorium utifrån. Var skall man njuta?
 
E
Skrivet av: Stella

Inte lätt att gömma sig där. Visst är utsikten fin men vill man bo i ett skyltfönster? Snyggt men inte hemtrevligt.
 
E
Skrivet av: Bengt

Vad kostar stugan?;)
 
E
Skrivet av: Patrik

Någon sa butikslokal och jag måste tyvärr hålla med. Har själv varit förbi fastigheten i fråga och jag tycker att den är lite malplacerad där den står, passar inte alls in i landskapet, Och nu när jag ser insidan på bilderna så får jag känslan av hur det kan se ut på ett fint hotell...
Jag tycker personligen att man ska vara lite försiktig med vilka sorters hus man bygger på såna lägen...
 
E
Skrivet av: Sv

Jag tycker att gräva ner huset var i sig en bra idé. Att koncentrera fönsterna på en sida, med en bra Idé. Men varför har man missat de självklara att kombinera ihop de två.

Att man valde grå betong för att de inte förändras är i mina ögon en miss. Det var samma motivation man använde på 60-talet för att bygga alla miljonprojekthus i grå betong.
 
E
Skrivet av: Stig

Gillar visserligan strama formspråk och att oftast formen är viktigare än färgen/rna.
Men detta har ju varken eller??
Å andra sidan kan ägarna ju glädja sig åt att ha ett unikt och helt malplacerat hus....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.