Vi har väl ganska klart för oss hur vi ska göra med kakel men det vore skojsigt om ni kan komma med idéer. Hur hade ni gjort? Vilka färger, former, på tvären eller på längden?

Till höger om överskåpen kommer kylskåpet att stå. Bänkskivan är svart mineralmöstrad från IKEA (laminat), golvet är plastmatta som ser ut som svart klinker.

Det kommer att vara kakel från bänkskivan och upp till underkant på överskåpen.
Vid spishörnet kommer det att vara kakel hela vägen upp till taket med fläktkåpa i rostfritt och glas. Taket blir vita plattor med infällda spottar. Några detaljer jag glömt?
 
  • IMG_8458.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ytterligare en bild, spishörnet
 
  • IMG_8457.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kaklet ska gå fram till hyllan
 
  • IMG_8459.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,
en hyfsat stor platta som är vit med nån "silvermetallic"medaljong i (diskret), tror jag finns på Höganäs CC, den hade varit snygg!


TyraMyra
 
Det hade inte varit dumt alls.... det enda är att vi har medaljongtapet vid matplatsen (syns lite av den på sista bilden) så det kanske blir lite mycket.

Tack för tipset och för att du tog dig att fundera :)
 
Avlånga vita eller kanske mörka kakelplattor tror jag kan se fint ut till.
 
Vi har precis satt upp glaskakel 10 x 10 cm antracitgrå. Finns från vitt till svart. Ger en annan lyster än kakel. Priserna varierar enormt så det lönar sig att kolla upp olika leverantörer.
 
Finns en skiffer mosaik på bauhaus som hade passat bra. Det är avlånga bitar som är ca 8cmx2cm. De är nätade till en stor platta så de är enkla att sätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.