E
Skrivet av: olle

MEN skriv ut försäkringsbolagets namn!
 
E
Skrivet av: Ante

Olle, läser du artikeln som det refereras till framgår detta med all tydlighet:

"Familjen bor nu i en lägenhet i Säter. Under två år har processen pågått med Dalarnas försäkringsbolag där villan var försäkrad."

M.a.o.: "Dalarnas försäkringsbolag" som verkar vara en del av Länsförsäkringar.
 
E
Skrivet av: Mattias

Länsförsäkringar verkar ha det jobbigt. 3 gånger har de kontaktat mig för de vill att jag ska byta bank till dem, och jag har varje gång sagt "ok" och försett dem med hela min bankbild. 3 gånger har de också failat med att återkomma och slutföra affären. Nu senast i somras. Jag har inget vidare förtroende för dem, så att denna historia dyker upp och att det är just LF chockar mig föga.
 
E
Skrivet av: Troberg

Låter rätt så typiskt Länsförsäkringar...
 
E
Skrivet av: Politiskt korrekt

Uselt!
 
E
Skrivet av: Björn

Känner inte alls igen kritiken ang länsförsäkringar. När vi flyttade till hus gav vi fingret åt Swedbank pga osammarbetsvilja. Flyttade allt till länsförsäkringar och har aldrig någonsin varit missnöjda. Har både lönekonton, sparkonton, huslån, privatlån och alla försäkringar. Har haft flera försäkringsärenden hos dom och alla har gått smidigt och korrekt till.
 
E
Skrivet av: Nöjd kund

Har haft en totalskada genom brand på mitt hus och Länsförsäkringar har skött återuppbyggnaden fantastiskt bra, alltifrån rivning av brandrester till nyckelfärdigt hus. Det kanske är sämre på andra platser i landet men jag har bara bra erfarenheter.
 
E
Skrivet av: Gustav

Jag har dom senaste 20 åren tyvärr alltid enbart hört negativt om LF. Allt ifrån kollegor som fått sitt pensionskapital totalförstört till dom mest märkliga resonemang kring stulna bilar. Vid ett tillfälle vägrades en kund ersättning av en Volvo 740 då man påpekade att denna hade ett rattlås som omöjliggjorde stöld av bilen. Jag kommer aldrig att bli kund i det bolaget!
 
E
Skrivet av: Patrik

Kan bara säga gott om LF. Hade Swedbank (Svinbank) innan de tog ju betalt bara man skulle gå innanför glasdörrarna, varför skall jag betala för att få ut mina egna pengar. Det finns ju en anledning till att de är den populäraste banken. Nej bojkotta alla storbankerna så att även dem kan lära sig lite om kundvård, och det är faktisk inte så svårt att byta bank, den nya banken sköter allt till en.
 
E
Skrivet av: ErikT

Jag har haft LF på en bil många år tillbaka i tiden, de var bra i kundbemötande tills jag blev kund. Sedan ändrade de attityd mot mig, så jag valde att byta bolag till Folksam. Swedbank har jag inget gott att säga om. Jag var kund hos dom i mer än 20 år och tog ett lån till en bostadsrättslägenhet, det var inga bekymmer. Lånet bands upp på 3 år och de var nöjda och glada, jag var nöjd med att kunna köpa lägenheten och glad var jag inte. Har man varit kund hos dom i 20 år med ett lönekonto så tycker jag att de ska ge mig någon uppskattning på något vis. Jag fick betala för att ha ett bankkonto med bankomatkort hos dom med 175 kr om året. När bindningstiden började närma sig sitt slut så kontaktade "min personliga banktjänsteman" mig för att boka en tid för att binda om lånet, men jag visad ett stort ointresse för det. Min syster hade under dessa 3 år berättat för mig att det fanns bättre lösningar för mig, Skandiabanken betalade ränta (ca 0,5% upp till 100 000) på alla pengar du har i deras bank från första kronan. Och JAK lånar ut pengar utan att ta ut en ränta på de lånade pengarna, men de tog ut en administrativ avgift som motsvarar en effektiv ränta på 2,5 %. Men du måste göra ett egetsparande hos dom med samma belopp spm du lånar, utan ränta. Jag ser det som mitt personliga pensionssparade. När bakntjänstemannen (en kvinna) från Swedbank fick höra att jag skulle byta lånegivare så frågade hon mig vilken jag skulle byta till, jag svarade JAK för att de hade bättre förmåner. Hon frågade vilka de var, jag svarade att de lånade ut pengar utan att ta ut en låneränta. Då då skrek hon i luren att "DE KNA JU INTE LÅNA UT PENGAR UTAN ATT TA UT EN RÄNTA" ! Jag förklarade i lugn samtalston hur det stod till, hon sa att hon skulle räkna på hur mycket de kunde gå ner i ränta och sedan återkomma (ursprungsräntan var 3,6%). Hon ringde upp mig och sa att de kunde sänka räntan till 2,55%, jag sa nej till det. Hon svarade med 2,45%, jag sa nej och meddelade henne att jag kommer att byta bank. Droppen var när jag hade hört i media att Swedbanks A-aktieägare hade fått en rekordhög aktievinstutdelning, bara några år tidigare var det den stora bankkrisen i Sverige, och majoriteten av alla banker gick till regeringen för att få ekonomisk hjälp, och det fick de. Men någon återbetalningsskyldighet vat jag inte om de hade.
 
E
Skrivet av: slurppe99

Jag har också tyvärr LF med vattenskada. Tidigare har de skött sig bra i olika ärenden men den här gången har de varit bedrövliga. Samt även byggfirman. Ingen uppföljning i ärendet Handläggare som går på föräldraledigt och ingen tar över ärendet. Chef som avslutar ärendet i juni månad även fast allt ännu ej är åtgärdat. Kundombudsman som inte svarar på 5 månader. Får inte byta bolag eftersom det är ett öppet ärende som startade 110908 och skulle vara klart på 10-11 veckor.
 
E
Skrivet av: Steffo

Dalarnas försäkringsbolag vägrar att byta namn till Länsförsäkringar Dalarna. Men å andra sidan kan de stå fast vid sitt namn då de har ca 80 % av försäkringsmarknaden i Dalarna....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.