Bankerna ska inte kunna ta ut stora marginaler på bolån. Den skenande skuldsättningen i svenska hushåll är negativ för svensk ekonomi och bolånen måste därför hamna under kontroll.

Du kan läsa artikeln här: Borg: "Huspriserna får inte stiga"
 
E
Skrivet av: Ove

Han kan ju börja med att ta bort räntereduktionen.
 
E
Skrivet av: Linus

Jag tycker de ska sätta hårdare press på bankerna att sänka räntan mot att man amortera av lånet snabbare
 
E
Skrivet av: Lt1cobrs

Borg vill att vi skall ha pengar att använda till förbrukningsartiklar så vår ekonomi inte avstannar och endast används till boendekostnader. Rätt klokt tror jag.
 
E
Skrivet av: J

Göra som i Tyskland, 30% insats och amorteringskrav. Verkar fungera där nere
 
E
Skrivet av: Peter

2% amorteringskrav skulle gagna alla
 
E
Skrivet av: Magnus

Om man vill få ner lånegraden är det väl knappast rätt väg att sätta högre press på bankerna, som i sin tur kommer ta ut det av konsumenterna? Tror inte på att ta bort ränteavdraget heller.

Torde inte ett amorteringskrav vara på sin plats. känns som det bör vara enda möjligheten att faktiskt, i det långa loppet få ner lånegraden... ?
 
E
Skrivet av: Niclas

I Tyskland är prisstegringen på hus inte högre än inflationen (sista 30 åren). Detta skulle vara en besk medicin för svenska husägare som ser huset som ngt som skall ge avkastning på sikt.
 
E
Skrivet av: KM

Vad borde ett hus kosta, t ex 2-plan 80+80 kvm ex tomt?
 
E
Skrivet av: berry

785 000
 
E
Skrivet av: charta77

Det är intressant att man har fått motivera varför man amorterar på huslånen. Låter nästan som om det vore korkat.

Vad, vet jag, jag är ingen ekonom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.