E
Skrivet av: KnockOnWood

Stämmer detta verkligen, Elina?

En viktig, akut ändring för att få slut på dessa undermåliga fasadkonstruktioner bordläggs i väntan på en ännu ej utredd eventuell justering av studentbostadsregler.

Till 2014, hur vet de det? Vem vet när "studentbostadsreglerna" blir klara?

Och under tiden fortsätter de stora bolagen bygga skräphus.
Men får de verkligen säljare till husen?
 
E
Skrivet av: KnockOnWood

Men får de verkligen köpare till husen?

skulle det naturligtvis vara
 
E
Skrivet av: Thomasx

Jag skulle tro att man får skilja på hur man inte bör göra och hur man bör göra. Att man inte ska bygga putsfasader så som tidigare gjorts är ju rätt väl känt, har så varit i ett antal år och till och med SP har krupit till korset sedan en tid tillbaka. Eftersom SP numera inte rekommenderar den "gamla" metoden får väl den anses ej fackmannamässig, eller nåt åt det hållet. Boverkets nya regelverk gäller, antar jag, en ny rekommenderad metod. Det är alltså denna nya rekommendation på hur man ska göra istället som blir försenad. Så, då ligger det ju inte heller långt bort att anta att det i verkligheten finns någon annan anledning till förseningen som de inte vill skylta med, typ att testerna av den nya metoden inte blivit så bra som man hoppats. Jag har ju nyligen varit lite konspiratorisk i en annan tråd så jag får väl fortsätta lite på den banan ;)
 
E
Skrivet av: KnockOnWood

Bra inlägg Thomasx, du kan vara något på spåren.

För den motivering som Elina redovisar låter lite tunn.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.