Ett bra fall i badrummet är a och o, därför är flytspacklingen så viktig. Här berättar vi om två flytspacklingstekniker som passar i badrum.

Du kan läsa artikeln här: Flytspackla badrummet
 
  • Gilla
bjorn_s
  • Laddar…
E
Skrivet av: isolde

Det finns en tredje metod, som får anses säkrast Den bygger på att man sätter upp tunna plåtprofiler på golvet mha handspackel och bestämmer storlek på fallet och riktning. Efter någon timme kan man mha rätskiva dra av spackel (ej flytspackel) mot profilerna. Full kontroll under hela proceduren, och spacklingen kan man ta i ett, eller flera steg.http://www.byggahus.se/forum/badrum/197727-flytspackla-6-6-kvm-3.html#po...
 
E
Skrivet av: sir_daniel

blev lite förvånad när jag såg mina bilder, men bra artikell (stämmer bra överrens med hur vi gjorde)
 
E
Skrivet av: Staffan

Metod 4 , Nivåraketer.
 
E
Skrivet av: Mattläggan

Sätt ut nivåmarkörer Klipp av efter Laser strecket.
Tillsätt mindre vatten i en hink (0,5-1l) beroende på spackel.
Börja med tjockare spackel runt brunnen, lätt justera med spackelspade.
 
E
Skrivet av: Fix o trix

Metod 5, sätt i skruvar i golvet på de punkter du vill väga av som sticker upp lika mycket som önskad tjocklek. Du har möjlighet att väga av med vattenpass och du justerar enkelt med skruvdragare. När du flytspacklar så är det enkelt att få rätt nivåer med tandad spackel.
 
E
Skrivet av: Helmut Maripuu

Kan jag använda flytspackel om jag bor i ett trähus med trägolv. Har ett badrum med måtten 2 x 2 meter. Tänkte lägga golvgips och ha en plastmatta på golvet. Funderar på om det är så smart att lägga ut blöt flytspackel på ett trägolv.
 
E
Skrivet av: Chefen

Metod 6. Ring plattsättaren/mattläggaren, han kan flytspackla. Det här är lite överkurs för gör-det-själv.
 
E
Skrivet av: Gäst

Tycker skruvarna i metod 5 är ett alldeles utmärkt förslag. De där nivågrejorna av plast ramlar bara omkull och jävlas. Ska man ta bort skruvarna efteråt? Ska snart spackla och funderar på att prova metod 1 den här gången. Tänkte att vänta med att skiva väggarna och på så vis komma åt från nästan alla håll.
 
E
Skrivet av: Greger

Metod 7? 3d frästa golvskivor med "inbyggt" fall att lägga ovanpå vanl golvskivorna, sen bara lägga på "lagom"tjockt överallt.
beställ från snickeri eller fråga nån kompis med tillgång till fräs.
 
E
Skrivet av: Andreas

Köp kvadratiska skivor med cirkulärt fall. Gradefloor.com
 
G
vad heter verktyget du använder med nivåraketerna?
 
G
Undrar om "häll spackel längs väggarna" är så smart, blr inte väggarna väldig kladdiga då?
 
Längs med väggarna. Inte på väggarna. Det funkade bra för mig när jag flytspacklade vårt badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.