E
Skrivet av: Dan

Ja bäst han får riva de omgående, klart det inte ska vara väggar på prickad mark!
En annan idé är ju att vi prickar hela Sverige så slipper någon bygga något över huvudtaget!
 
E
Skrivet av: Freedom for the people

Hela bygglovsförfarandet borde avskaffas. Vad jag bygger på min mark är min ensak och min ensak, enbart. Kommunen har absolut ingetting med det att göra.

Förresten, fyller kommunerna någon som helst funktion eller kan de avskaffas?
 
  • Gilla
Sofriko
  • Laddar…
E
Skrivet av: Straffa hårt

För lågt straff! Tycker han borde dömas till 100 piskrapp på torget. Kommunfullmäktige borde naturligtvis vara den som utdelar det.
Förslagsvis avslutas det med allmän stenkastning/stening av mannen och rivning av hela carporten i direktsänd statlig tv.
 
  • Haha
Sofriko
  • Laddar…
E
Skrivet av: Erp

Kommunen tillför en del. Men inte så mycket som man kan tro. Vem lider av att det är väggar på en carport? Troligvis ingen mer än tjänstemannen på kommunen. Visst ska vi ta hänsyn till vår omgivning och inte bygga riktigt hur som helst.

Som exempel på meningslöst arbete på kommunen (mina skattepengar) så ställde jag frågan om jag fick bygga ett badrum på ovanvåningen. Detta diskuterades med tre olika handläggare under en timme. Slutsatsen var att det kunde jag. Dock invände sig en och sade att då blev det inte kvalitetssäkrat! Det sistnämnda förstod jag inte alls då mig veterligen står inte kommungubben och kollar bygget.

Tilläggas är att detta gällde på en gård, utanför planlagt område, utan möjlighet för insyn (om man inte gick in på vår gård.

Ibland känns det som att de verkligen söker efter saker att göra och påpeka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.