E
Skrivet av: Tony

Artikeln i sig var väl informell men jag tycker att man missat en viktig punkt. Finns det någon lucka som inte ger kalldrag?
Har surfat runt mycket nu och köpt en som skulle vara bra med magnetlås och allt. Men när det är glipor runt luckan så sågar jag inte sönder en dörr, någon typ av tätningslist borde ju finnas runt luckan. Så frågan är finns det någon "tät' lucka?
 
E
Skrivet av: jon

Köpte två "freecat" en fyrvägs på utsida och en tvåvägs på insida av dörr. Fungerar kalasbra! Dom dubbla luckorna håller kylan ute bra och lösningen kostar inte många hundralappar. Min katt är dessutom så bra att han inte tar in nåt som lever utan bara ätet upp det inne ibland.
 
E
Skrivet av: Nybyggarn

Hmm jag vill också chippa mig själv! Lucka med chipavläsn beställd. Borde ju komma smidiga lösningar för inpasseing i hus/garage för människor, nån som har nåt tips?
 
100% dragfri (rätt inställd) - få främmande katter kan öppna - super service(har fått motorn utbytt under garantitiden) - 100% support per telefon eller mail. Men dyr. Ångrar inte en sekund dock att jag satsade:
http://www.catomatic.se/
 
G
Antingen har du chipet i nyckelknippan eller använd bara koden så behöver man inte bära någon nyckel. Tillfälliga koder kan skapas om en hantverkare ska in. Mer avancerade varianter finns, där man kan följa via nätet om någon går in el ut, t e x man ser om barnen kommit hem. Men vi har grundvarianten o den funkar bra.

Ej verifierad skrev:
Skrivet av: Nybyggarn

Hmm jag vill också chippa mig själv! Lucka med chipavläsn beställd. Borde ju komma smidiga lösningar för inpasseing i hus/garage för människor, nån som har nåt tips?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.