I slutet av september hade vi en tävling där den som lagt upp bilder på det mest inspirerande köket vann en lyxig matberedare från KithenAid. Den lyckliga vinnaren var Cecilia Åkerblom vars fantastiskt inspirerande kök byggts av gammalt och nytt till en lite billigare peng. Här får du se hennes kök i storbildsformat. Här får du se hennes kök i storbildsformat.

Du kan läsa artikeln här: Cecilia Åkerbloms kök
 
E
Skrivet av: KnockOnWood

Det främst intrycket av detta fina kök är hemtrevnad!

Vem skulle inte vilja ha det så!

(Och med ett sådant rart litet barnbarn också)
 
E
Skrivet av: Goteborg

Jättefint!
på 3dje bilden uppifrån står några trälådor där det står 2 liter på. Vad är det för lådor? Riktigt sharmiga!
 
E
Skrivet av: Johan

Fint kök! Jag gillar speciellt skafferiet (för jag antar att det är ett skafferi i hörnet) samt det stora fönstret!
 
E
Skrivet av: KnockOnWood

Goteborg, jag misstänker att låderna märkta 2 L och 5 L är något slags officiella mått för torra varor i den gamla speceriaffären.
De har ju en fin krona inbränd för att visa statusen.

Alltså mått för t.ex. ärtor, bönor, potatis...

Hoppas någon som vet kan upplysa oss!
 
E
Skrivet av: Gäst

Jag såg snarlika lådor hos byggvårdsmagasinet häromdagen och de var nytillverkade. Kanske var t.o.m. var just dessa och visst är de snygga.
 
E
Skrivet av: eevalor

Jag skulle vilja se maten eller baket, som görs i detta kök. Eller hämtas allt utifrån? Ser mycket bänkplats men allt belamrat med grejor?
Visst, ser snyggt ut, men också opraktiskt.
Vad har familjen i alla lådorna? Skulle vara roligt att veta?
Matplatsen då? Här verkar köket inte vara husets hjärta.
När jag hade familj med småbarn och lagade mycket mat från grunden, var alla bänkskivorna hemma tomma, behövde så att säga inte flytta skräpet till nån annanstans. Allt var anpassad till ändamålet. Och ett stort matbord i som fångade alla!
 
E
Skrivet av: Carl Magnus

Hur är det att ha en sån golvsockel??? Blir man inte irriterad om man inte kan få in fötterna under köket? Grymt snyggt är det iaf!
 
E
Skrivet av: Emelie

Älskar golven!
Vad är det där med golvsocklarna? De är ju skitsnygga ju, jag har också socklar på golvet, man vill ju inte ha ett glapp ner mot golvet.. Så vad är grejen?
 
E
Skrivet av: Kalle

En riktig Diskbänk Härligt att se,,Men det är sant med golvsockel gatt testa hemma här och man har ju fötterna under ,,Så det kan bli jobbig arbetsställning men annars ett mysigt kök,,
 
Det hade varit intressant i sammanhanget att få veta hur de gått till väga. Jag skulle vilja göra något liknande, Lite bilder från bygget hade skapat ett ökat intresse, åtminstone från min sida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.