E
Skrivet av: pacoman

Vad sägs om ordet "sönderspröjsat"?
 
E
Skrivet av: billy_baver

Om tio år kommer man i Blocket att hitta annonser om "Begagnade New Englandfönster säljes p.g.a. renovering. Felfria! Lägre pris vid snabb affär. Denna annonsör vill inte bli störd av annonssäljare".
 
E
Skrivet av: tomas

@oldboy, Tror du att Amerikanerna bygger med mera "riktigt hantverk" och använder färre "moderna material" när de bygger nytt idag ? Du jämför gamla Amerikanska hus med nybyggda Svenska och det är väl inte riktigt relevant.
Och hur är nybyggda Amerikanska hus , använder inte de prefab och moderna material ? som tex plankparkett, glaskassetter, prefab fönster, golvvärme, gipsväggar, Plywood, spånskivor, prefabdörrar, sten/glasulls isolering, fuktspärrar mm, listan är lång.
 
E
Skrivet av: Husintresserad i största allmänhet

Tvärtemot många andra här så tror jag att hus i New England-stil är några av få hus som byggs idag som kommer att ha ett högt andrahandsvärde och med en stil som folk kommer att vilja bevara. Det är ju snyggt för tusan och det spelar ingen roll att stilen inte följs fullt ut eller att den är importerad. Just my two cents.
 
  • Gilla
SueSue
  • Laddar…
E
Skrivet av: TrolliBoll

@Eric Det ÄR Mjöbäcksvillans visningshus i Frölunda!
 
E
Skrivet av: Jag

Huset och inredningen ser ut att vara hämtat direkt från en Ellos-katalog. Platt, tillgjort och kulissartat i min mening.
 
E
Skrivet av: mikael anderssen

Alla ni som har så mycket sarkasm om huset. Hur ser ert drömhus ut, om ni har nåt? Man tvivlar! Har sett dessa New England hus på riktigt och tro mej, stilen och kvalite´n varier en del. -så va inte så kaxiga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.