E
Skrivet av: Undrande

Det jag undrar är hur bra färgen håller på aluminium. I min förra bostadsrätt så lossnade stora flagor av färg från fönsterbleck av alu. och hur målar man om det?
 
E
Skrivet av: Hans

Fel på färgen, inte på fönstren
 
E
Skrivet av: Robban

Bullshit! Vad är det för en fullständigt ogrundad undersökning? Självklart så kan ju inte levande material som trä hålla längre än pvc. Det säger ju sig självt. Kolla beviset här: http://www.fonstersystem.se/grafik/pvc-fonster-oxled.jpg
Ser aluminium på något sätt bättre ut än Pvc? -Nope!
 
E
Skrivet av: Carl

Hahaha. Läs vilken som är beställare av rapporten: Wood Window Alliance. Det hade varit VÄLDIGT konstigt om de hade kommit fram till att pvc-fönster är bäst. :)
 
E
Skrivet av: FG

Undrar vad som händer med fönstren efter "56-65" år. Mina tvåglasfönster är 75 år och inte ett enda har ruttnat. Bara att måla om då och då. Däremot så blir ju glaset repigt med tiden. Men säkrast kort är nog träfönster med aluminiumutsida. Borde gå att plocka av aluminiumdelarna och pulverlackera om det när det behövs.
 
E
Skrivet av: Exostor

Mina träglasfönster från 1932 är fortfarande som nya i träet. Morsan och farsans fönster från 1800-sent är också i nyskick. Men målar man plastfärg på dem så ruttnar de ju såklart.
 
E
Skrivet av: Faffe

Har jag vetat hela tiden! Har bytt ut plastfönster i villor redan... Och de skulle ju hålla så bra!
 
E
Skrivet av: Urrban Andersson

Hej!
Vad i ett plastfönster går sönder? Vittrar plasten och spricker?
Urban med huset fullt av plastfönster
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.