Det där kan jag verkligen skriva under på. Vi bor i stenhus och där är det som värst. :(
 
E
Skrivet av: Mexitegel

Med tanke på vem som beställt undersökningen är ju kanske inte resultatet så förvånande även om det säkert finns många som skriver under på det.
 
Ja, jag tror egentligen inte att det är så många som de har kommit fram till utan att det är stenhusägarna som har det verkliga problemet. Tänkte inte på det där med vem som beställt undersökningen.
 
E
Skrivet av: FixarFarsan.se

Jag är tvärtom helt grymt nöjd med vår signal, skrämmande bra trots att vi ser 15-16 andra bra nät i närheten. Flesta routers idag byter kanal själv om det finns för många andra som kör på samma. Fri öppen placering långt ifrån andra sändare och använda bra hårdvara räcker långt!
 
E
Skrivet av: Patrik

Det räcker med att kylskåpet är ivägen för frekvensen de arbetar med är berömda för att störa wifi
 
E
Skrivet av: Per

Skriver under på vad Bjurran skriver!
Finns ju även separata accesspunkts-enheter utan routerfunktionalitet att köpa.
Lyckades inte få bra täckning i mitt 2.vånings trähus med en accesspunkt men med en ytterliggare som går på en annan kanal fungerar det fint. Samma SSID och lösenord så sköter roamingen resten om man går omkring med ex.vis paddan.
För att mäta signalen så kan man också använda sin smartphone med en lämplig app. Använder själv gratisappen WiFi Analyzer till Android som funkar bra.
 
Eller så väljer man produkter från Ubiquiti som är skalbara utan någon gräns. Den inbyggda roaming algoritmen gör att du kan komplettera med accesspunkter och promenera sömlöst mellan de olika punkter.

Jag kör AC-Lite och AC Pro (Utomhus) och har nätverk vart jag än går i mitt hus och på tomten / garaget.
UAP-AC-PRO heter ena och UAP-AC-Lite (Finns på prisjakt)
 
Det är ju lågpris konsumentprodukter som avses så de klarar normalförhållanden, är inget konstigt med det.
Och det kan även vara dator, platta, mobil, som också påverkar hur bra eller dåligt det fungerar.
Har man svårare förhållanden får man anpassa utrustning och har man inte kunskap får man ta hjälp eller köpa hjälp med lösning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.