Det ligger ett flott hus till salu i Järfälla, vid vattnet under en bro. Det är ett udda läge - är det underbart eller skräckinjagande? Vi pratade med mäklaren för att veta mer.

Du kan läsa artikeln här: Udda läge flipp eller flopp?
 
  • Gilla
jbernspang
  • Laddar…
E
Skrivet av: Fredrik Rundqvist

Det största problemet blir nedfallande partiklar från bron, man kommer inte att kunna hänga tvätt ute om inte vinden ligger åt rätt håll. Om man mot förmodan hänger tvätt så (måste mest troligt) torka tvättlinorna innan man hänger för att undvika smutsiga sträck på den nytvättade tvätten.

Utemöbler, bil & hus, ja allt som står utomhus kommer att täckas av mindre nyttigt nedfall.
När snön kommer till vintern kommer det att märkas tydligt hur mkt partiklar som kommer från bron.
Även om jag hade pengar så skulle jag inte köpa huset.Speciellt om jag har barn som ska leka på en gräsmatta med cancerogena partiklar från bildäck, avgaser, asfalt & saltstänk.
Men det är bara min åsikt.....
 
E
Skrivet av: Pelpet

Vill man bo sjönära och stadsnära så får man offra något. Och att bygga i bullriga områden är inget konstigt, men får bygga med bra dämpning. För några år sedan så byggde man nya hus på Lilla Essingen i Stockholm, alldeles intill Essingeleden.
 
E
Skrivet av: Stefan N

När man köper ett hus kan man ändra på allt utom läget.....
 
E
Skrivet av: Kenta

Tror också partiklar och smuts blir ett problem där. Kan ju ur den aspekten tycka att vit kanske inte var den mest lämpliga fasadfärgen. Sen undrar ju jag om man inte kan ha ett säkerhetsproblem också. När ex. bron plogas på vintern kan det komma ner större saker än "partiklar"...
 
E
Skrivet av: Åsa

Undra om det kommer bli sålt. Har man råd att lägga 12 miljoner på ett hus så finns ju en del att välja på! Men kanske något äldre par som inte är oroade för carcinogena partikar...
 
E
Skrivet av: Östlund

Tror inte det är mycket värre än att bo i Bromma vid inflygningen.
Eller invid Nynäsvägen vid Enskede.
 
E
Skrivet av: Max

Galet, att sova under en bro får en ny innebörd.
 
Hur gick det med försäljningen, någon som vet?
 
Totalt vansinne.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.