E
Skrivet av: ion

Jag ser en idyll, små röda stugor med vita knutar, och så plöstligt dimper det ner en fabriksbyggnad mitt i härligheten. Att berörda beklagar sig beror enligt vissa på svenska avundsjukan, kvittar vad det handlar om, det är den svenska avundsjukan. Hur inskränkt får man bli, eller bor dessa skribenter i storstadens betonggetton, kan ju vara så då de verkar vara ganska många.
Ett foto på huset ifråga och omgivningen så skulle man kunna ha en uppfattning, inte annars.
Blir så trött på folk som kategoriskt kommenterar med "den svenska avundsjukan".
 
E
Skrivet av: ion

Tack.
Ja det är ju inte riktigt i min smak, men tycker inte det ser anskrämligt ut heller. Förstår inte att det kan störa någon så mycket. Är det utsikten från där fotot är taget de menar var det väl inte bättre förut när det fanns skog där. Och som du tycker jag att det smälter in bra.
 
E
Skrivet av: Johan

Jag tycker att om man har köpt en tomt med någon form av utsikt, och förmodligen då betalat extra för denna utsikt, då kan det väl vara lämpligt att se till vad som i framtiden kan störa denna utsikt. I Stockholm kostar sjöutsikt 500 000 -1 000 000 extra men om den är beroende av att träden inte växer högre eller att tomten som ligger framför inte bebyggs, då är man i min mening ganska korkad om man betalar extra för det. Jag skulle inte betala en spänn mer för den typen av utsikt.

I detta fall tycker jag att huset är snyggt men att uppfyllanden framför kanske borde gjorts annorlunda. Att hus och detaljplaner överklagas är ganska vanligt och ofta handlar det om människor som vill att det ska se ut som det alltid ha gjort, mot människor som vill förändra. Okej att överklaga att man får en stenkross eller kärnkraftsverk som granne, men i detta fall tycker jag att dom är fåniga. Köp en äkta sjöutsikt (strandtomt) istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.