Har precis köpt en Gardena R70Li men har lite problem hur jag ska lägga begränsningskabeln samt guidekabeln.

Problemet är att jag har en gäststuga som den måste passera. Den ena sidan har bara 80cm mellan vägg och en altan.. den andra sidan är ca 120cm mellan vägg och en stenmur. vägen mellan stenmuren är ett jätte bök för mig,, då det måste grävas för att få det fungera. Kan klipparen hitta mellan 80cm hålet tror ni ändå. Vad jag förstår så är det för trångt att lägga guidelinan i den smala gången.

Skiss trädgård.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det gräsmatta kloss an både gäststuga och altan?

Om du använder guidebredd "smal" så kommer den gå grensle över guidekabeln och således ta sig igenom om du lägger begränsningskabeln i kant på både altan och gäststuga. Den kommer dessvärre krocka där ibland, när den klipper, men klipparen klarar det. Bara ni står ut med dunsarna.
 
Redigerat:
Ok. Jag får pröva det så får vi se hur det går. Annars får jag kavla upp ärmarna och gräva lite sten.
Vet du om det blir mkt spårbildning om man kör på smal?
 
Risken finns, men beror ofta på hur lågt du klipper gräset och vilken kvalitet det har.
Testa. Blir det ok, men spårigt, så får du dra om guiden och gräva.
 
Testa! Bara att dra om kabeln om det blir knasigt! Tycker min 70 går väldigt bra efter kabeln.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.