Hej, jag går i tankarna på att köpa ett hus, vilket ska besiktas inom några dagar. Igår blev jag dock väldigt misstänksam då jag begärde bilder från badrumsrenoveringen. Det ser ut som de har använt rollbart tätskikt i hela rummet, även kring avlopp. Bifogar bilder och blir glad om någon kunnig kan svara i tid :S Skärmavbild 2014-06-25 kl. 16.33.57.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild 2014-06-25 kl. 16.35.45.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild 2014-06-25 kl. 16.36.15.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Stört omöjligt att säga om det är ok eller inte genom att titta på de bilderna tyvärr. :(

Rollbart kan ju vara godkänt i vissa fall beroende på underlag och när det är gjort.
 
Här är två till bilder, om det hjälper. Vad bör jag ställa för frågor och få för svar för att ta reda på vad som är korrekt utfört? :p Skärmavbild 2014-06-25 kl. 16.53.20.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmavbild 2014-06-25 kl. 16.54.05.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
När jag renoverade mitt badrum 2004-05 hade vi rollningsbart tätskikt i badrummet och det var godkänt då i alla fall.
 
Var det ett trähus?
 
Det ser ju inte ut som att brunnarna är monterade med monteringsplattor iaf men å andra sidan om det ska besiktigas så lär du ju få svar på vad som är felaktigt och om det är felaktigt...
Kvalitetsdokument bör ju ingå också om en firma gjort det.
 
Rollat tätskikt "förbjöds" 2010, om jag minns rätt. Är fortfarande OK i vissa fall, ex. på betongbjälklag.
 
AllanPersson skrev:
Var det ett trähus?
Japp det är ett trähus byggt -71.
Men i badrumsväggarna är det träreglar med dubbla lager gips och kakel utanpå , samt gjutet golv.
 
När är renoveringen gjord (årtal) ?
 
hempularen skrev:
Rollat tätskikt "förbjöds" 2010, om jag minns rätt. Är fortfarande OK i vissa fall, ex. på betongbjälklag.
Är du säker?
När jag i min ungdom och jobbade på en mindre byggfirma var jag med på några badrum som vi rollade tätskiktet på.
Detta bör ha varit 2001-2002.


Edit: Det var inget, läste 2001 och inte 2010 :)
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Renoveringen bör vara gjord någon gång mellan 2012 och i år. Av amatörer, elektronik är dock installerad av fackmän. Det kanske är tal om att helt bygga nytt badrum i och med att det här inte verkar vara ett okej bygge.
 
AllanPersson skrev:
Renoveringen bör vara gjord någon gång mellan 2012 och i år. Av amatörer, elektronik är dock installerad av fackmän. Det kanske är tal om att helt bygga nytt badrum i och med att det här inte verkar vara ett okej bygge.
Det lär det ju då vara för bara detta med att brunnarna verkar sakna monteringsplattor i ett träbjälklag är ju tokigt.

Sen ser det ut att vara vanlig kartonggips men det är svårt att avgöra på dessa bilderna...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.