M
Per Eskilsson skrev:
Tack för era synpunkter. Vad sägs om vi ändrar så här?

Vänsterställt:
16:42 Solpaneler på uppfarten Senaste inläggen Deltagit Bevakningar

Högerställt:
"avatar" eller gubbe om man inte har någon avatar (för åtkomst till Profil, Inkorg, Inställningar och Logga ut) Sökikon
Tycker jag verkar ok, så länge sticky-raden är så smal som möjligt, en avatar riskerar väl att göra den större så hellre "Inkorg Profil Inställningar Logga ut" som högerställt i så fall. Kanske svårt att få plats med allt?
 
F@nstyget är ju fortfarande där, eller måste jag starta om för att bli av med det?

CLEAR ALL FRAMES som dom säger på NASA en minut innan dom skickar upp en rymdfarkost.

Dvs, sluta pilla, det är skarpt läge. ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Jag håller med alla andra om att menyn är i vägen. Jag tycker att den är onödig, men om den måste vara med pga något rikstagsbeslut el. motsv, kan ni kanske lägga den på höger sida?

För övrigt har jag den senaste tiden börjat klicka lite oftare på artiklar och notiser till höger om forumet. Kanske för att AdBlock gör att de inte drunknar i en massa banners och reklamrutor?
 
Mikael_L
Jag saknar verkligen den svarta menyraden som hela tiden följde med när man scrollade ner på sidan.
Nu är det himla tillbakascrollande hela tiden för att "komma tillbaka".
Jag har börjat backa mer med bakåt-knappen nu, men då funkar ju det sådär ... ;)

Den grå raden (som rymmer senaste inlägget, lista senaste samt en sökruta) som hoppar fram när jag scrollat ner lite är lite jobbig då den alltid lägger sig över halva snabbsvarsrutan när jag ska göra en reply.
 
M
Mikael_L skrev:
Jag saknar verkligen den svarta menyraden som hela tiden följde med när man scrollade ner på sidan.
Jag med. Jag undrar när det skall ändras tillbaka som utlovat...
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Lägger också en röst på att få tillbaka den svarta raden som "sticky" :)
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Lugn, vi har inte hunnit med men vi jobbar på det. Hoppas kunna publicera ändringarna imorgon tisdag.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Dessutom har en rad i mitten av nyhetsartiklar börjar följa med också, jag har svårt att se vilket mervärde denna ger, mer än förvirring från min sida. :rolleyes:
 
Nu har vi tagit bort stickinessen på den relativt höga grönblåa/gråa navigeringslisten och lagt tillbaka den funktionsrika nättare svarta listen.

Så här ser den ut nu när man är inloggad:

skynav.png

I den svarta listen ligger nu det som används oftast av oss som är inloggade dvs Start, Forum, Senaste, Bevakningar, Deltagit och sökfunktionen. Profil, Inkorg, Inställningar och Logga ut har vi flyttat ner under avataren eftersom dessa inte används lika ofta. När man får ett meddelande så dyker det upp en röd ring med en siffra i till höger om avataren.

Hoppas ni gillar förändringarna. :)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 7 till
  • Laddar…
Mycket bra Per!

(Ändra inte för mycket annat nu bara. Låt oss njuta av en lugn sommar :) )
 
M
Tycker än så länge att det är tokbra! Gött!
 
Mikael_L
Tack!! :)
 
Thomas59
Lysande, men är det jag som har missat något eller......vem klickar någonsin på "Senaste inlägget" i stickylisten?

Byt ut Senaste inlägget: xx:yy Zzzzz (i svarta stickylisten) mot "Senaste inläggen" så blir det bra sen.
 
Det där tycker jag blev en förbättring! Tack.
 
M
Thomas59 skrev:
Lysande, men är det jag som har missat något eller......vem klickar någonsin på "Senaste inlägget" i stickylisten?

Byt ut Senaste inlägget: xx:yy Zzzzz (i svarta stickylisten) mot "Senaste inläggen" så blir det bra sen.
Jag klickar sällan där, men läser ofta där, så jag tycker tveklöst att det ska vara kvar. Dessutom så finns redan "Senaste inläggen" i stckylistan i form av "Senaste".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.