Hej

Jag hittade det här: http://www.clasohlson.com/se/Trådlös-larmcentral-med-kameradetektor/Pr364508000

Det känns som det uppfyller rätt mycket av det jag söker. Vill ha 3 st rörelsedetektorer, kamera som skickar bild, brandvarnare, en separat knappats, larm inne och ute, strömavbrottsvarning, app via Android, 868mhz, möjlighet att koppla upp mot väktare om jag skulle vilja och läckageskydd.

Det går väl nästan på 9k verkar det som. Är det ett vettigt larm för dom pengarna eller finns det nåt vettigare?

Det jag skulle önska är att det har både gsm/internet (om det ena slås ut)samt både kan köra trådlöst och trådbundet.

Det ska väl också tilläggas att jag tänkte ha larmet kopplat till en ups. Så då blir inte router och bredband strömlöst vid strömavbrott.
 
Redigerat:
Om du är beredd att lägga några tusenlappar mer så kan du få ett riktigt proffslarm typ Siemens SPC4320. Du får då möjlighet att kombinera trådbundna och trådlösa detektorer och har väldigt bra windows- alternativt webbaserade konfigurationsverktyg.

Se mer i denna tråd
 
Den verkar enbart köra via internet den men man kan köpa tilla en gsm modul om man vill köra dubbelt om jag fattat det hela rätt...

Verkar ju va en framtidssäker enhet det där. Men vad har man att välja på när det gäller olika sensorer mm, typ vilka funkar och vad kostar dom?
 
Det stämmer att du måste komplettera med en GSM-modul. Men SPC4320 har IP som standard vilket inte så många andra har (t.ex Classelarmet). Väljer du trådade detektorer kan du välja och vraka mellan alla fabrikat som finns på marknaden. Magnetkontakter från 50 kr. Rörelsedetektorer från ca 200 kr.
Trådlösa detektorer måste tillhöra Siemens Sintony familj. Enklast är nog att du googlar för att få priser på dessa.
 
Redigerat:
Du menade väl att trådLÖSA detektorer måste tillhöra Siemens Sintony familj....????
 
Det var ju lite att sätta sig in i detta. Det kändes rätt avancerat att bygga ihop ett liknande paket som classes har fast med Siemens spc4320 som centralenhet för mig som nyinsatt i detta. Tänkte att jag skulle vilja få upp nån trådlös detektor och en kamera till att börja med.

Men låt säga att jag väljer en spc4320 med en manöverpanel SPC K420 som bas. Då ska den funka via internet ändå även om jag inte köper till någon gsm modul?

Som trådlösa alternativ så hittade jag inte så mycket i Siemens Sintony förutom ir-detektorer samt magnetkontakter.

Som alternativ till trådlösa brandvarnare samt läckageskydd finns det inte tro?
Samt kamera, verkar som att det går att ansluta vilken ip-cam som helst? Men hur är det med att det skickas iväg mail med bild om larmet går, går det att lösa på nåt sätt?

Har mailat låsshop och får se om jag får förslag på ett paket likvärdigt funktionsmässigt som Classes.
 
  • Gilla
robert_m
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.