I
Jag behövde sänka en bit av gräsmattan så den kom jäms med stenläggningen. Jag skar ut ca 20 x 20 cm bitar, lyfte upp dem, tog bort lagom med jord, lade tillbaka bitarna och stampade till.
Nu när gräsmattan, som vanligt vid denna tid börjar se lite taskig ut, är de kvadratmeter jag sänkte grön och frodig. Jag har inte särbehandlat den biten på något vis.
Så frågan är, vad har jag gjort?
Finns det något sätt att göra motsvarande på ett enklare sätt, utan att ändra höjden, på hela gräsmattan?
 
En gissning från min sida är att de bitar du lyfte fick med sig luft ner i marken. Det lär ju vara därför man ska räfsa eller köra vertikalskärare: För att luft ska nå ner till gräsets rötter.
 
I
Nerre skrev:
En gissning från min sida är att de bitar du lyfte fick med sig luft ner i marken. Det lär ju vara därför man ska räfsa eller köra vertikalskärare: För att luft ska nå ner till gräsets rötter.
Jag har också hört det där med att vertikalskära för att lufta gräset. Men vad gör man egentligen? Rötter ska väl inte ha luft, de ska ju ha vatten och näring?
Behandlingen jag gav de 5kvm innebar givetvis att rötterna fick luft, men också att jorden luckrades upp, är det det man vill uppnå med en vertikalskärare? I så fall innebär det att gräsmattan kommer att höjas, om man inte tar bort jord. Så hur tar man bort jord och luckrar upp gräsrötterna på enklaste sätt?
 
I
kan inte öppna länken
 
I
Provade IE men där kan jag inte komma till forumet. Kör med Mozilla på Win XP.
 
Det beror kanske på att den ser ut att vara "infekterad"... ser ju väldigt märklig ut.
 
I
Nu gick det, kopierade länken och sökte. Nu ska jag läsa.
 
I
En piggvält med efterföljande tumling skulle kanske göra jobbet om man kan samla upp pluggarna.
 
Problemet är att Byggahus "wrappar" länken i ett script och det verkar inte hantera domän-namn med åäö korrekt.

Kanske skriva en buggrapport.
 
I
Varför funkar inte IE längre? Har inte det senaste men så sent som möjligt till XP. Hade samma problem med Avanza när de förnyade sig, och jag var nog inte ensam om det, för de har kompletterat så att man kan använda äldre IE och komma in om man nöjer sig med basic.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.