Hej!

Vi har ett litet problem med diskmaskinen.

Vi har en bänk-diskmaskin Husqvarna Rapsody ca 10 år.
Sista månaden har den börjat köra lite egen påhittade extra korta program, samt att den inte värmer vattnet.

Min fråga är om det ens är någon ide att lägga tid på att hitta vad felet är eller lämna in den för reparation.

Vad tror ni?

Mvh
Fredrik
 
Om du är händig nog att felsöka lite själv och tycker det är skoj så kan du göra det.
Lämnat in den/ringt reparatör skulle jag inte kostat på mig, men det är ju lite vad du själv känner, personligen så är en 10 år gammal maskin för mig "avskriven".
Kan tillägga att jag själv inte är någon vitvaruexpert.
 
Låter som om programverket gett upp och efter 10 år har den nått sin förväntade livslängd. Köp en ny.
 
Det kan vara värt att göra en sökning på nätet om det finns andra som har samma fel. I bästa fall kan det vara en enkel åtgärd som man kan göra själv. Felsökning med hembesök kostar annars c:a 1000 kr. Elektronik repareras knappast och det kanske inte ens finns reservdelar (elektronikmoduler) längre. Finns det kretskort så kan de vara dyra. Skulle säga köp en ny fräsch maskin istället.
 
Hej!
Tackar för svaren!
Det kruxiga är att köket ska renoveras om ca 2-3 år, då blir det en ny diskmaskin.
Men nya bänkdiskmaskiner har inte samma standardmått längre och passar inte i köket som det är nu.
Misstänker att det lutar åt att det blir handdisk i några år.
Mvh
Fredrik
 
Kollat blocket? Finns ju maskiner för 500-1000 som inte är så värst gamla som kanske har samma mått?
 
A
Mycket sällan allvarliga fel på en bänk disk
 
A
Öppna botten och titra till vänster så ser du en liten plastbehållare, den skall vara ren innuti, ta bort och rengör så ska du se att den håller 10 år till
 
Skulle gärna felsöka en diskmaskin bara för att se om det går om den inte var så "kritisk" som en diskmaskin är hemma hos oss.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.