Hej
Undrar om någon äger denna ganska enkla maskin och kan rekommendera eller avråda från köp.
Den ligger ju på 2200kr idag, är den värd det eller är det bättre och köpa en våtdammsugare och spraya på vatten/ kem med högtrycksspruta?
Tänkt och anv den till bliklädsel och div mindre mattor inomhus.
En grovdammsugare för de pengarna har ju rätt mkt finesser helt klart denna ser helt klart enklare ut.
Jimmy
 
min bror har en RG2000 och han tog bort en fläck på mitt säte i bilen, fantastiskt smidigt o inte ett spår syntes....så (y) för den trots att jag inte har någon själv.....
 
Ja rg2000 har jag kikat på med antar att den är likvärdig med se4002!?
Frågan är ju om det är madkinen i sig som tar bort fläcken eller om det går lika bra med en grov/våt dammsugare och suga upp smutsvattnet med??
 
jimmyboy_666 skrev:
Ja rg2000 har jag kikat på med antar att den är likvärdig med se4002!?
Frågan är ju om det är madkinen i sig som tar bort fläcken eller om det går lika bra med en grov/våt dammsugare och suga upp smutsvattnet med??

Utan att veta säkert, så är väl finessen att spruta på och suga upp vattnet samtidigt...dvs att typ "gurgla" vattnet på tyget istället för att vattnet sugs upp/in i tyget ..därav de speciella munstyckerna....annars hade ju en vanlig våtsugare funkat kan man ju tycka......
 
Ja jag vet inte, var nog det som var frågan eg om det är någon skillnad och spruta på och suga upp med en våtdammsugare ögonblickligen. Eller om det här blir så mkt effektivare att det motverar och köpa den.
 
Det känns inte som om en våtdammsugare skulle suga upp vätska ur tyg och mattor lika effektivt som en möbeltvätt, men det kanske beror på munstycket man använder.
 
Haft min SE4002 1,5 år och kört igenom många bilinredningar.

Att spraya på vatten med separat blomspruta fungerar säkert om man ska punktbehandla men ska man köra hela säten så är den inbyggda duschen guld värd.

Sprayar dock kem med separat flaska och sköljer endast med Kärchern.

Köpte min från Tyskland för 1700:- ink frakt till dörren.
 
Oki så du som har en tycker att den är värd sitt pris? Har du anv den som vanlig grovdammsugare med?
Duger den till det?
 
Inte mer än att dammsuga bilar, ska snart ge mig in i en lghts renovering då den ska få slita lite!
Ja, jag tycker den är prisvärd. Ska man upp ett snäpp så får man lätt dubbla priset.
 
Oki är som sagt en bra funktion då man just vill få rent bilklädslar ofta speciellt när man har barn.
Den ser ju dock ut som en billigare variant av grovdammsugare jämfört med de runt 2000kr.
 
Jag har som sagt primärt haft den till just bilar. Men jag tror ju inte att den har några problem med spån och slipdamm direkt.
Såg det lite som 2i1 när jag köpte den. Är väll autostart man kan sakna kanske.
 
Ser ut att vara identiskt. Jag har många bilder på bilsäten som jag har gjort med den om du är intresserad av att se vad den kan prestera.
Om du köper en kommer du bli förvånad över vad du hittar i dina säten :)

Brukar ladda den med ca 40 gradigt vatten och det har den inte mått dåligt av.
 
Ja väldigt intresserad av några bilder.
Du kör rent vatten i maskinen och lägger på kem med tryckspruta eller?
 
kolla davveno1 på instagram, där är lite blandade jobb med finns bilder på tygsäten som jag tvättat där.

Japp, rent ljummet vatten i maskinen och kem i tryckspruta. Brukar skölja ca 2L per säte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.