Sitter och är på väg att beställa en Husqvarna men undrar om det är värt prisskillnaden mellan 320 o 330X?
Har en tomt på ca 1200 kvm med en rätt brant slänt så 45% som båda modeller ska klara behövs.
Tacksam för svar från några vet :)
 
Hej, Skillnaden som jag vet är dubbla batterier, GPS, dubbla guidekablar och 150 meter mer kabel, samt att det kanske kommer ultraljudssensorer till "ögonen" framöver, för att kunna bromsa in inför okablade hinder. Lampor finns redan till 330x, som tillbehör.

Jag stod inför samma val och har en komplicerad gräsmatta på knappt 1000 kvm. Bara 150 m kabel kostar ca 7-800 pix.
För att hitta ut på min tomt bra krävs dubbla guider, så valet vara enkelt. GPSen kommer säkert hjälpa till också, så det blir något så när jämnklippt på alla ytor.

Med dubbla batterier ökar klippkapaciteten med 50%, då den inte behöver ladda lika ofta. Laddningen i sig tar lika lång tid, då det är en större laddare/ 2x högre laddström. Dvs större val av klipptider.

Om du köper på Bygghemma.se finns det rabattkoder att hitta på nätet (-5%).

//Lasse
 
Redigerat:
Jag var själv i exakt samma sits förra året och valde till slut 330x. Dels har den dubbla guidekablar vilket är en fördel om tomten är avancerad och sen ger den större ytkapaciteten mer valmöjligheter med klipptider mm.
En annan viktig sak är att 330 har ett större installationspaket, med 320 hade jag behövt köpa till kabel och märlor för flera tusen extra och då är ju en stor del av mellanskillnaden borta.
Sen är ju inte gps-funktionen tokig heller, den fungerar faktiskt riktigt bra:)
 
Tusen tack för svaret ni har övertygat mig :)
Bara leta rabattkoder då ;)
 
Om du råkar arbeta på något Volvobolag så kan du utan att skämmas knappa in deras rabatt kod FPPKQ214
så får du dina 5% hos Bygghemma!
 
Det är annars bra pris på den utgående modellen 230 ACX
 
230acx Är ju också mycket större och klumpigare än 330x.

Måste instämma i att 330x funkar kalas med gps-styrningen.
 
Ludwig skrev:
230acx Är ju också mycket större och klumpigare än 330x.

Måste instämma i att 330x funkar kalas med gps-styrningen.
Det är ju samma storlek på dom?

230 ACX = 71 x 55 x 30 cm, 10.7 kg
330X = 72 x 55 x 30 cm, 13.2 kg

1200 kvadrat klarar ju 230 ACX utan GPS hjälp (den tar ju 3000 kvadrat +-20%), kommer med 400 meter guidekabel och har två guideslingor.. Dessutom är den ju flera tusen billigare som man kan köpa mycke godis för.
 
Skiljer bara nån hundring mellan modellerna vad jag lyckats se o 330X klarar min slänt med lite marginal så känns som rätt val för mig :)
Bara släta till gropen där komposten varit som ja rensade bort o sen beställa o hoppas dem klipper så bra som alla säger :D
 
lappjolle skrev:
Skiljer bara nån hundring mellan modellerna vad jag lyckats se
19 800:- för 230ACX och 23 500:- för 330X typ..
 
Mr_Smurf skrev:
Det är ju samma storlek på dom?

230 ACX = 71 x 55 x 30 cm, 10.7 kg
330X = 72 x 55 x 30 cm, 13.2 kg

1200 kvadrat klarar ju 230 ACX utan GPS hjälp (den tar ju 3000 kvadrat +-20%), kommer med 400 meter guidekabel och har två guideslingor.. Dessutom är den ju flera tusen billigare som man kan köpa mycke godis för.
Hmm när jag var på Rosenlundsbadet i Jönköping där de hade 4(!) 230acx fick jag intrycket att de var mycket klumpigare, men jag kan ha sett fel. Finns det olika versioner av 230 acx ? :confused:
 
Ludwig skrev:
Hmm när jag var på Rosenlundsbadet i Jönköping där de hade 4(!) 230acx fick jag intrycket att de var mycket klumpigare, men jag kan ha sett fel. Finns det olika versioner av 230 acx ? :confused:
Skulle tro att de kör med 265 ACX, den är 15 cm bredare och 10 cm längre.
 
Jag är rätt säker, men någon kanske har vägen förbi badet och kan kolla? Man ser två av dem från bassängen man kan simma ut till.
 
230 har samma storlek som 220,320,330-modellerna. Det är bara 265 som är större.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.