Hej.

Tänkte kolla om det finns några här inne som känner till mer sidor än KVD och Toveks för bra auktioner?
Missade ett bubbelbad från svenska badrumsinredningar (185X165X85) med värmare och garanti helt nytt då jag va för snål (nypris 45 000, gick för 7000kr) vilket jag ångrar något oerhört.

Så det jag är på jakt efter är badrums inrednings auktioner.

Någon som vet några bra sidor eller dyl?

/Micke
 
kontorsråttan
memike skrev:
Missade ett bubbelbad från svenska badrumsinredningar (185X165X85) med värmare och garanti helt nytt då jag va för snål (nypris 45 000, gick för 7000kr) vilket jag ångrar något oerhört.
Varför ångra något sådant? Om du varit med och bjudit hade köparen bara varit tvungen att hosta upp lite mer än ditt tak. Du ska i stället vara glad att du hjälpte till att sänka marknadsvärdet på begagnade bubbelbad. Nu kommer du komma billigare undan.
 
Nyfniken skrev:
Varför ångra något sådant? Om du varit med och bjudit hade köparen bara varit tvungen att hosta upp lite mer än ditt tak. Du ska i stället vara glad att du hjälpte till att sänka marknadsvärdet på begagnade bubbelbad. Nu kommer du komma billigare undan.
HAHA eller att jag kommer få betala 45 000:- för ett sådant en annan gång då jag ska ha ett sådant :) De va ju helt nya med medföljande 2 års garanti och alla instruktioner. Ibland är man dumsnål...
 
D09
Ok det är ju surt :( men va reservations priset uppnått då? Isåfall känns det som man har rätten på sin sida annars kan de väl iofs neka en.
 
D09
memike skrev:
Ok det är ju surt :( men va reservations priset uppnått då? Isåfall känns det som man har rätten på sin sida annars kan de väl iofs neka en.
Avskyr reservationspriser med ;)

Reservationspris borde vara utgångsbud

Nä, jag nådde inte upp till det så det ringde en säljare som skulle höja mitt bud...
 
D09 skrev:
Avskyr kvd sen dom vägrade sälja till mig trots vinnande bud 👎 på stort parti ekbänkskivor
Det var ju inte KVD som vägrade utan säljaren. KVD kan inte gå under det avtalade minimipriset utan säljarens medgivande.

Det sköttes dock snyggare en gång när jag köpte en sak på KVD. När det är lite tid kvar kommer från ingenstans ett rejält men inte orimligt bud från en ny budgivare. Reservationspriset är uppnått. Jag bjuder över lite och blir förvånad över att den nye budgivaren inte bjuder igen. Jag vinner auktionen och får prylen.
Jag är 100% säker på att det var KVD eller säljaren som väldigt sent lade ett bud exakt på reservationspriset.

Jag tycker faktiskt det var ett bra sätt att hantera reservationspriset. Normalt sett bjuder jag aldrig över mig själv för att komma upp i ett okänt reservationspris. Jag låter hellre auktionen löpa ut och hoppas på att få köpa prylen ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.