Jag behöver byta ut den här taknockstätningsplasten (långt ord) men hittar den inte hos bygghandlarna. Är det någon som vet vart jag kan köpa detta eller vad jag kan byta ut det mot/alternativ?
IMG_2647.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

MYCKET tacksam för svar!
 
I
Sök på "monier nockband" på valfri sökmotor. Dom flesta välsorterade byggvaruhus borde ha dom hemma. Tror dom bara finns i 1 meters längder så du vet när du ska räkna ut hur många du behöver.

Mvh
 
Du för köpa ett nockband av aluminium som är formbart för sån i plast som du har finns inte längre till dom pannor längre. Alla riktiga byggvaruhus någon nockband som är formbart läck till benders nockband vilket jag tycker är den bästa:
http://www.benders.se/tabid/117/articleName/19164/Default.aspx
 
Ja den kan kanske funkar dom finns i 30 cm och 37 cm breda och dina pannor ser ut att liga en bit från nocken så måtta och se om 30 cm räcker. Den du länka till är 30 cm min länk är 37 cm.
 
Ingolainen skrev:
Tycker det ser ut som att de är denna du har idag. Då hade jag bytt ut mot samma. Men ja kan ju se fel?

[länk]

Nej den kommer inte passa är till Jönåker pannor som är är helt runda och ts har zanda pannor som är vågformade.
 
Då ska jag hoppa upp på taket imorgon och mäta, thx!
 
I
johan ivarsson skrev:
Nej den kommer inte passa är till Jönåker pannor som är är helt runda och ts har zanda pannor som är vågformade.
Ok. Ser det nu. Bra att de finns experter på detta forum som kan rätta oss amatörer ;)
 
Hej Johan! Nu har jag varit uppe och mätt. Du har helt rätt det funkar inte med 30cm utan jag behöver 37cm. Problemet är att din länk funkar inte längre och jag hittar inte nockband som är 37cm brett. Vet du vart man köper det?
 
Är Benders nockband till 1-kupiga Exklusiv-panna där av att den är bredare anors är det ingen skillnad mot den som är till 2-kupiga Exklusiv-panna. Byggvaruhandlare som säljer Benders pannor borde kunna ta hem den till dej troligen har inget dem hemma.


http://www.benders.nu/tabid/101/articleName/19164/Default.aspx
 
Redigerat:
Tack Johan, du är en klippa!
 
Nocktätningen gick utmärkt nu har jag bara en grej kvar.
Behöver göra tätt mellan några pannor enligt denna bild:
bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad är det svarata för material? Jag har provat med asfaltkitt men det är mycet kletigare.
 
jimmyalf skrev:
Nocktätningen gick utmärkt nu har jag bara en grej kvar.
Behöver göra tätt mellan några pannor enligt denna bild:
[bild]
Vad är det svarata för material? Jag har provat med asfaltkitt men det är mycet kletigare.
ImageUploadedByByggahus.se1405796405.788364.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Moniers nockmassa har jag använt , kletar i all oändlighet...
 
Tackar! Var köpte du en sån?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.