I
Den här är ju inte såå gammal, bara lite ovanlig. IMG_0061.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I
Den här vet jag inte vad den använts till. Någon som vet? IMG_0062.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Angående Ts bild 1. Jag skyller på akut förvirring pgr av sill med tillbehör. Nu när jag tittar så är det självklart en skränktång. :surprised:

Pär
 
ion skrev:
Den här vet jag inte vad den använts till. Någon som vet?[bild]
En sådan har jag med, den har säkert flera användningsområden men min har använts vid svetsning av kapell.
 
pär h skrev:
Angående Ts bild 1. Jag skyller på akut förvirring pgr av sill med tillbehör
Hur kan man bli förvirrad av gräslök och gräddfil??? :D
 
Sur gräddfil troligtvis :rolleyes:
 
ion skrev:
Den här är ju inte såå gammal, bara lite ovanlig.[bild]
Strålpistol?
 
I
ceson skrev:
En sådan har jag med, den har säkert flera användningsområden men min har använts vid svetsning av kapell.
Intressant, då skulle jag kunna ha användning av den. Hur gör man då, värmer trissan och sen rullar på? Eller ska man värma med nåt annat?
 
I
Eld skrev:
Strålpistol?
Nej. Och det har inget med fiske heller att göra. Vänder jag på den går det säkert upp ett liljeholmens, men det gör jag inte än.:)
 
I
Alfredo skrev:
Hur kan man bli förvirrad av gräslök och gräddfil??? :D
Jag gissar att det var sillen, sån där i runda burkar, runda på alla håll. En sån kan göra vem som helst förvirrad. Jag råkade komma nära en öppnad sån, plötsligt visste jag inte var närmaste utgång fanns.:|
 
Jag har svårt att förstå hur man ska kunna skränka en sågklinga med tång nr 1. Det går nog lättare att böja metallmantlade kablar ("Kuloh") med den …
 
Jag gissar på en sån där Dynamo som man gör textremsor med.
Trä handtaget med metall trissan på ser även ut som man skulle kunna göra mönster i läder. Men cesons svar låter väldigt bra tycker jag.

Pär..... som inte har ätit sill med tillbehör i dag.
 
I
pär h skrev:
Jag gissar på en sån där Dynamo som man gör textremsor med.
Trä handtaget med metall trissan på ser även ut som man skulle kunna göra mönster i läder. Men cesons svar låter väldigt bra tycker jag.

Pär..... som inte har ätit sill med tillbehör i dag.
Nej inget till textremsor. Hoppas ceson har rätt, jag behöver göra en del anpassade överdrag, nu vill jag bara veta hur man gör.

Förstår du förväxlade den med en Dymo, finns en viss likhet.
IMG_0065.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
I
fahlis skrev:
Jag har svårt att förstå hur man ska kunna skränka en sågklinga med tång nr 1. Det går nog lättare att böja metallmantlade kablar ("Kuloh") med den …
Håller med om att den är lite speciell men ändå tillräckligt lik en skränktång. En av mina har det där mothållet som TS har liknande.
IMG_0064.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ion skrev:
Den här är ju inte såå gammal, bara lite ovanlig.[bild]
Ser ut som en "buntbandsautomat" dvs på metervara med lös låsdel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.