Dags och måla våran murspis (Contura 460) nu men vad skall man använda för färg ? Ska använda struktur färg under....

Vit ska den vara iaf! Men frågan är vad för typ av färg och glanstal man ska ha ?

Mvh
Tobbe
 
Halloj.
Vi valde Beckers Skotte glans 7 på både murspis och omramning till vedspis. Vi valde även att hoppa över "strukturgrejset" man kan blanda i färgen då vår putsade yta hade tillräcklig struktur. Man får räkna med minst tre lager om det skall täcka riktigt. Denna färg är relativt matt men ytan går att torka av vid behov. Färgen är luktfri och torkar snabbt. Jag är helnöjd. Jag rollade med skumgummiroller och en putsad yta äter rollers. Ett tips kan vara att inte doppa rollern direkt i färgburken då man får mycket gryn från putsen i färgen vid första lagret.
Mvh Tommy
PS Nej, jag säljer inte Beckers :D DS
 
Vi använde billigaste väggfärgen vi kunde hitta, tror det var på ÖB. Ser fortfarande fint ut efter 3 år.
 
Målade med Beckers billigaste väggfärg, billigt på OBS(just nu) ;D

Blandade i lite göjs, struktur, vid första målningen. Sedan andra gången tog jag lite glansigare väggfärg av samma fabrikat och målade lite ymnigare. Första gången jag fick beröm av hantverkarna i huset :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.