Gärna en liten video med hur klipparen funkar uppbyggd.
 
celica90 skrev:
Hur har det gått med klippningen i natt.Var roboten kvar.
Absolut! Hade dock lagt kabeln lite tight runt ett hinder så den körde fast vid 4-tiden. Sen måste jag nog flytta laddstationen lite, klipparen misslyckas med 2 av 3 dockningar.

ImageUploadedByByggahus.se1403337265.619637.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
power650 skrev:
Gärna en liten video med hur klipparen funkar uppbyggd.
Är ute på landet nu. Ska ta lite närbilder ikväll!
 
Den ser fruktansvärt stor ut, eller så luras bilden.
Eller så ser jag fel helt enkelt
 
Det är för övrigt en G-force 1200 / clipper 1200 i grunden. För er som missat det.
 
  • Gilla
Tim G
  • Laddar…
Var på Jula i annat sammanhang idag och fick då se denna "robotgräsklippare". Enda jag kan säga; bostavligt kinesisk plast rakt igenom. Andades inte kvalité över den.
Skulle inte lägga 6000kr på den utan hellre spara 1 år till för att köpa något riktigt.

Indegon kunde man som medlem få för 9999kr om man ville.
 
mortimer skrev:
Var på Jula i annat sammanhang idag och fick då se denna "robotgräsklippare". Enda jag kan säga; bostavligt kinesisk plast rakt igenom. Andades inte kvalité över den.
Skulle inte lägga 6000kr på den utan hellre spara 1 år till för att köpa något riktigt.

Indegon kunde man som medlem få för 9999kr om man ville.
Håller helt klart med dig! Men faktum kvarstår att detta kinesiska plast kraffs klipper min gräsmatta alldeles förträffligt bra. 10 tkr är trots allt nästa dubbla pengen. Jag tror inte indegon är dubbelt så bra...
 
  • Gilla
Östlund och 3 till
  • Laddar…
erik_n skrev:
Håller helt klart med dig! Men faktum kvarstår att detta kinesiska plast kraffs klipper min gräsmatta alldeles förträffligt bra. 10 tkr är trots allt nästa dubbla pengen. Jag tror inte indegon är dubbelt så bra...
Jag kan bara tala för min egna räkning och erfarenhet. Indegon skulle jag inte ens ge samma pris för som Meec roboten ligger på; har haft Indegon och ser inte att det finns någon anledning att köpa den idag... kanske om ca 5 år när den är färdigutvecklad.

Jag har en Gardena R160 som jag är förträffligt nöjd med. Har bara haft 1 problem med den och det var mitt egna fel; locket till en dagvattenbrunn som den inte tyckte om. Nu ligger locket under marknivå.

Klipper kanterna manuellt varannan vecka, plockar lite smågrenar och flyttar gunga+studsmatta emellanåt.
 
peternicklas
erik_n skrev:
Håller helt klart med dig! Men faktum kvarstår att detta kinesiska plast kraffs klipper min gräsmatta alldeles förträffligt bra. 10 tkr är trots allt nästa dubbla pengen. Jag tror inte indegon är dubbelt så bra...
Jo, Indegon är många gånger bättre än Juals Meec klippare, OM den bara hade fungerat. Deras klippteknik är faktiskt helt i en annan klass. Dock så är deras kvalitet även i en helt annan klass, den finns inte. Sedan ska man inte bara stirra sig blind på pengar. Storleken har även den en mycket stor betydelse, även i detta fall. Någon skrev att den är stor, detta innebär att den kräver mycket större utrymme både till kanter men även för att kunna förflytta sig runt på tomten. Jag hade tidigare en Landroid första versionen men bytade till en Ladroid M 2.0. Vilken skillnad i smidighet. M 2.0 är rätt mycket mindra och det märks i många avseende. Inte minst i oklippt gräs som nästan har försvunnit men även passering genom smala passage fungera mycket bättre. Det är många parametrar som avgör hur bra en klippare fungerar. Det viktigaste är kanske att den får klippa gräa som den är tänkt för, men sedan kommer de andra.
Skickas i ett paket eller bytas ut ett flertal gånger tjänar vi som kunder inget på.
Ska bli intressant att följa dessa Kinaklippare och se hur de fungerar efter en riktigt Svensk sommar med allt som det innebär.
 
Detta var ett nyfiket experimentellt impulsköp. Ska som sagt bli spännande att se hur den klarar sommaren!
 
Min Bosch Indego funkar klockrent med senaste mjukvaran så 5 år behöver man inte vänta Allt tänkande och kantkörande är så gott som borta.

Fick för övrigt ut en helt ny maskin på garanti nu i våras.
 
Fast tråden handlar inte om indego
Ta den diskussion i rätt tråd ;)
Har själv en Kina maskin och efter dom sista uppgraderingarna som är gjorda
Så går det skit bra
Vilket det säkert kommer göra för dig efter ett par uppdateringar
 
  • Gilla
tlsv och 3 till
  • Laddar…
Justerat avgränsningen på 2 ställen och flyttat laddstationen så den får lite mer space framför. Kört den från kl 7 imorse och den går fortfarande helt utan stopp. Laddat 5ggr, dockat perfekt varje gång, gräsmattan är finare än någonsin!
 
  • Gilla
buspojken och 2 till
  • Laddar…
mortimer skrev:
Jag kan bara tala för min egna räkning och erfarenhet. Indegon skulle jag inte ens ge samma pris för som Meec roboten ligger på; har haft Indegon och ser inte att det finns någon anledning att köpa den idag... kanske om ca 5 år när den är färdigutvecklad.

Jag har en Gardena R160 som jag är förträffligt nöjd med. Har bara haft 1 problem med den och det var mitt egna fel; locket till en dagvattenbrunn som den inte tyckte om. Nu ligger locket under marknivå.

Klipper kanterna manuellt varannan vecka, plockar lite smågrenar och flyttar gunga+studsmatta emellanåt.
Hej mortimer
Jag har förstått att du haft stora problem med bosch. Tyvärr tror jag att du köpt för tidigt och helt ärligt så borde bosch inte ha sålt den förren nu. Tråkigt att höra att du anser den inte vara bättre än 5000 kr klippare
 
Turbin skrev:
Hej mortimer
Jag har förstått att du haft stora problem med bosch. Tyvärr tror jag att du köpt för tidigt och helt ärligt så borde bosch inte ha sålt den förren nu. Tråkigt att höra att du anser den inte vara bättre än 5000 kr klippare
Lägger inte något nämnvärt svar i frågan då det bör avhandlas i därför avsedd tråd för Indegon.
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.